Jump to content

Koble opp "coil on plug" fra eksisterende enkeltcoiler?


Dreeeze

Recommended Posts

Holder på å reparerer på Cosworthen , den har datasprut å kjører 4 enkeltcoiler via en

tenningsforsterker. Disse coilene er korrodert å tennkablene brent.

 

Kan jeg koble eksisterende Kabler over på f.eks vag coiler å få det til å fungere uten

å måtte mappe om bilen eller noe slikt "tull"  ?

 

20150306_170906.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mappe om trenger du nok ikke, men dwell må du kanskje forandre og kanskje forandre på om signalet går høyt eller lavt.

Det finns mange typer vag coiler og som koples forskjellig, men mest sansynlig skal de ha 5v signal.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Finner du ikke delenr på de du har slik at du kan få tak i like coiler?

Om ikke, så ville jeg heller gått for noen litt kraftige coiler fra Accel eller MSD. Mange av vag coilene er slett ikke kraftige.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Nei dålig med delenummer, noen china tegn å tecfa / tecfo ? prikk lik biltema sin "høyeffektcoil".

 

Bare gjøre det enkelt å kjøpe 4 stk der ??

 

Lexus is200 tenncoiler passer cosworth ute mod av toppdeksel ser det ut som :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville benyttet muligheten til å oppgradere til 48kv eller lignende Accel eller Msd coiler i stedenfor å gå for billigst og dårligst mulig.

Om de står med tilkoblingen opp tror jeg gjerne at en Sae kobling også vil ha mindre fare for irr.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...