Jump to content

Ford mondeo 2.2tdci 2006 titanium


thotet

Recommended Posts

Det vanlige det. Service og generelt vedlikehold. Finn serviceplan for bilen, og sjekk hva som er gjort eller ikke gjort. Foringer, dempere og slikt er vanligvis slitt når bilen har blitt kjørt såpass langt. Dokumentasjon på hva som er gjort, er jo et stort pluss.

Jeg tenker at jo mer selger kan overbevise deg om at bilen er godt tatt vare på, jo bedre.... selvfølgelig. Og mye kan du se ut av bilder og evt. personlig besiktigelse / prøvekjøring. Hvis alt ser bra ut, og bilen kjennes grei ut under prøvekjøring, er det den beste indikasjonen. Hvordan den er kjørt de 190.000 km. har også stor betydning. (Mye småkjøring?)

Men... Ingen bil er feilfri, og problemer oppstår, og tsørre sjanse jo lengre bilen er kjørt, selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

første du burde sjekke er jo om dysene er byttet, har selv en 2.2 fra 2005, og der ble det byttet alle 4 dysene i fjor på ca 125.000km. Er en kjent feil på disse motorene (også 2.0l) at dysene kan begynne å tikke veldig, og da burde de byttes etterhvert. Og om serviceintervaller er fulgt er jo det et pluss, og enda bedre om det er fra merkeverksted, for da er også rustgarantien intakt. Sjekk etter rust på de vanlige plassene som hjulbuer, bakluke og i dørene på disse. Fant gjennomrusting på min bak øvre vinduspakning på begge bakdørene (får det forhåpentligvis på rustgarantien) MK3 er ikke kjent hos oss for å slite på foringene i forstillinga for eksempel. Sjekk også eksosen, har skjedd på flere som blir småkjørt at sveisen inn på bakpotta ruster sund og potta løsner.

 

2.2 er en morsom kjøremaskin med mye overskudd, har tunet min med Bluefin chip, er vel ca 182-185hk og ca 450NM med overboost :) synes det drar noe fryktelig :) 

 

Om den du har sett på er Euro3 med vakumstyrt EGR ville jeg blindet den og fjernet røret som går fra eksosmanifold til egr-ventilen. Har gjort dette på min, og kan trygt si at den EGR ventilen ikke så ut inni, og da kan du tenke deg hvordan ventilene i innsuget ser ut :P

 

Ønsker deg lykke til med evt bilkjøp :) og hør godt etter ulyder :)

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...