Jump to content

audun-eg

Gjest
  • Content Count

    308
  • Joined

  • Last visited

About audun-eg

  • Rank
    Ford
  • Birthday 04/20/1975

Medlemsinfo

  • Bosted
    Ørland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Ørland

Recent Profile Visitors

2583 profile views
  1. Du kan streame musikk fra telefonen via Bluetooth? I så fall er det jo bare å laste ned en radio-app på telefonen og bruke mobilnettet.
  2. Ikke noe problem å starte mens varmer går. Den er jo slik at den starter selv mens motor er i gang om det er kaldt nok også.
  3. Jeg har 8km. arbeidsvei, og med parkvarmer i bruk både morgen og ettermiddag på hverdager, må batteriet mitt lades opp 1 gang i uka når det er så kaldt som det har vært nå.
  4. Mener det justerer seg selv etter temperatur? Det som i hvert fall er helt sikkert, er at man bør lade batteriet ofte hvis man bruker parkvarmer jevnlig.
  5. Kan være dårlig batteri?
  6. Tror ikke det. Mondeoen skal vel ha d1s pære.
  7. Som sagt merker du sannsynligvis på bilen at den prøver å starte regenerering, og det er da du skal legge deg på høyere turtall. Ikke noe vits ellers. Hvis det er lyder under panseret etter du har skrudd av motoren du hører, har vel ikke det noe med regenerering av dpf å gjøre.
  8. På min bil merker jeg at regenerering starter ved at bilen kan rykke litt ved gasspådrag. Samtidig hopper sanntids drivstoffforbruk betydelig opp. Jeg prøver da å kjøre med turtall over 2500 o/min et stykke. I følge instruksjonsboka(?), skal man ligge over 2500 o/min i fjerde gir, i 20 min. Det er helt umulig her jeg bor, og egentlig over hele landet, da 2500 o/min. i 4. gir betyr over 90 km/t. Jeg prøver lengst mulig i 3. gir, og det virker som det funker. Det hender også jeg merker at regenerering har startet da jeg kommer hjem. Du hører det på litt grovere motorgange og eksoslyd, samt at kjølevifta som regel går. Åpner du døra, kjenner du også at det lukter ”varmt”. Her også ser du at drivstofforbruk er høyere enn normalt. Jeg lar da bilen stå på tomgang til den går tilbake til normal modus. Om det er slik da at den faktisk fullfører en regenerering da, er jeg usikker på. I tillegg har jeg mulighet for å kjøre statisk regenerering med ForScan programvare på pc. Det gjør jeg et par ganger i året, typisk rett før oljeskift da det av en eller annen grunn kommer opp melding i displayet om at kvaliteten på oljen er forverret etter å ha kjørt regenereringsprosessen. Det er sikkert ikke nødvendig, men... Har også en 2008 Focus 2.0 tdci som egentlig har et tilsetningsstoff til drivstoffet som skal hjelpe til å brenne rent partikkelfilteret. Her står det i serviceboka at partikkelfilter skal byttes på 130.000 km. Den har nå gått 140. Bilen blir brukt stort sett bare til småkjøring, og i sommer gikk bilen i nødmodus, og avlesning viste at partikkelfilter var tett. Jeg kjørte en statisk regenerering på den, og bilen har vært helt fin etterpå.
  9. Når det gjelder partikkelfilter, så går nok det bra hvis det er slik at du kjører på den måten at filteret får kjørt regenerering når det skal, eller du har mulighet til å foreta statisk regenerering selv. Har en 2010 Mondeo som ganske snart passerer 200.000km. uten at det har vært noe kluss med partikkelfilteret.
  10. Sier hjulet i stedet for spak noe om hvilken kasse det er? Foreløpig er nok økonomien slik at gamla med manuell må gå et par år til, men må man, så må man i verste fall... og da er det jo interessant å vite. 🙂
  11. Så det vil i praksis si at du ikke får tak i MK5 Mondeo med 2l 180 hester (eller 210) uten Powershift?
  12. Hvordan ser man om det er konvensjonell automat eller Powershift når man ser på nettannonser? (Hvis det ikke er spesifisert...)
×
×
  • Create New...