Jump to content

audun-eg

Gjest
  • Content Count

    320
  • Joined

  • Last visited

About audun-eg

  • Rank
    Ford
  • Birthday 04/20/1975

Medlemsinfo

  • Bosted
    Ørland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Ørland

Recent Profile Visitors

2872 profile views
  1. De kontaktene er ikke bare bare å løsne, nei. Spørsmålet er hvorfor det dugger. Opplevde det samme da en av låsene på lokket bak på lykta knakk, og det førte da selvsagt til at det ikke lenger var helt tett. Løsningen var å få tak i et lokk hos den lokale høgger’n, demontere det gamle lokket og montere nytt. Husker ikke hvordan jeg fikk løsna kontakten.
  2. Du må av med deksel på innsida av luka og skru av mutterne til festene. Det kan jo være du kan få til å lime dem?
  3. audun-eg

    EGR?

    Det samme skjedde med konas Focus i fjor sommer. Fusket og gikk i nød ved gasspådrag. Kunne stoppe den og starte igjen, og da var tilsynelatende alt normalt. Ei stund. I følge feilkode, hadde partikkelfilteret for høye sotverdier, og var sikkert i ferd med å tettes. Har funket som normalt etter at jeg kjørte en statisk regen. Håper du får orden på bilen! 🙂
  4. audun-eg

    EGR?

    Den skal i utg.pkt. regenere hver 50 mil, tror jeg. Eller når dpf oppnår en viss verdi av sot. Hvis regenerering ikke blir fullført, vil den sikkert prøve igjen ganske fort. Du ser det også på at drivstoff-forbruk i sanntid øker ganske kraftig når regen setter i gang. Hvis regen er i gang når du svinger inn i gårdsplassen, lar du bilen stå på tomgang til den er ferdig, selv om man da i utgangspunktet skal kjøre motoren over 2500 rpm. Det er også mulig å få et Fordverksted til å foreta en statisk regen hvis du ikke har mulighet til å gjøre det selv.
  5. audun-eg

    EGR?

    Sikker på at det ikke er bilen som prøver å sette i gang regenerering av partikkelfilteret? Symptomene ligner veldig på når Mondeoen min vil sette i gang regen.
  6. Det kom jo 2-litere i Titanium S også, faktisk ganske mange etter hvert. Spesielt 163-hesteren etter 2010. Hvor mange S utgaver av 2-liter 140-hester kontra 2.2-liter 175-hester pre 2010 som kom, er jeg veldig usikker på. Vet at da jeg kjøpte denne, var en ganske så snau 2009 Trend 2.2 tdci combi til vurdering, men glad jeg endte opp med denne. 🙂
  7. Det er en og annen, men har inntrykk av at de fleste har 2-literen. Ikke d at 2.2-literen er en voldsom maskin, men det er nå i hvert fall ørlite mer sjeldent… 🤪 Maskinisten har passert vel 200.000 nå, og det har vært uten et eneste feilslag. Jevnlig service har vært eneste utgift. Det har vært litt småtterier utenom, men egentlig ikke det helt store.
  8. Nyshina. Begynner å bli en gammel traver. 🙂
  9. Monter en aktiv sub med highpass innganger ved å hente signal fra f.eks. kablene til et av høyttaler-parene.
  10. Har også sett de der Kina-variantene som er spesialtilpasset Mondeo MK4. Jeg er meget skepisk til både generell kvalitet og spesielt lydkvalitet, men det kan jo være helt uberettiget.
  11. Da misforstod jeg litt. Forstod det som at det var radio som var hovedsaken. 🙂
  12. Du kan streame musikk fra telefonen via Bluetooth? I så fall er det jo bare å laste ned en radio-app på telefonen og bruke mobilnettet.
  13. Ikke noe problem å starte mens varmer går. Den er jo slik at den starter selv mens motor er i gang om det er kaldt nok også.
  14. Jeg har 8km. arbeidsvei, og med parkvarmer i bruk både morgen og ettermiddag på hverdager, må batteriet mitt lades opp 1 gang i uka når det er så kaldt som det har vært nå.
×
×
  • Create New...