Jump to content

Focus 1.6 Bensin STV 2002 Bruker/Lekker mye kjølevæske


Kloakk

Recommended Posts

La meg starte med å si at jeg har null peiling på bil, men begynner å innse at det er på tide å lære hvertfall litt om hvordan jeg kan finne ut av problemer som oppstår og ca hva det vil koste...

 

Som tråden sier så har bilen begynt å bruke (muligens lekke) endel kjølevæske og jeg skulle gjerne fått noen tips om hva jeg evt kan gjøre før jeg tar turen til et verksted nok en gang med denne mandagsbilen min....For å gjøre ting enklere for de av dere som kanskje vet hva det kan komme av kan jeg legge til at:

 

- Det er ikke synlige tegn til lekkasje når bilen står i ro.

- Det virker heller ikke å være særlig tap av væske når bilen står i ro.

- Det lukter ikke kjølevæske under kjøring.

- Bilen går som normalt

- Bilen blir ikke varmere enn den skal og nåla vandrer/svaier ikke.

- Eksosen ser ut som den alltid har gjort.

- Ingen tegn til noe ymse væsker i oljen.

 

Til slutt og det kan kanskje virke rart og kanskje ikke relatert til tap av kjølevæske, men kort tid etter at det ble montert motorvarmer oppstod det problemer med start i minusgrader og pluss om det regner eller har regnet, etter en time med motorvarmer starter bilen dog og går som normalt.. Om noen her har noen forslag til hva jeg kan sjekke selv og evt hva det vil koste å få verksted til å gjøre det hadde jeg satt stor pris på det!

 

På forhånd takk fra en uvitende stakker :D

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, skal sjekke det ut i morgen, glemte forresten å nevne at når kjølevæske nivået når minimum streken virker det til å holde seg der, altså det blir aldri mindre en ved minimum streken...

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar til dere begge, setter enorm pris på hjelpa, nå som problemet er lokalisert er det lettere å få noen med litt mer peiling til se på det og kanskje slippe å betale det hvite du at øye for å få det fikset!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...