dIFEO Posted May 18, 2015 Posted May 18, 2015 Hei, Jeg har en 2008 Ford Focus 1.6 TDCI hvor sigarettennerne gir strøm når bilen er av. Noen her som vet en enkel metode for at strømmen kutter når bilen er av og gir strøm kun når bilen er på. Bruker dashcam aktivt, og tungvint å dra ut ledningen for hver gang jeg stopper. Takker for svar! Ford Focus 1.6 2008 TDCI Titanium Vision blue
dIFEO Posted May 19, 2015 Author Posted May 19, 2015 opp Ford Focus 1.6 2008 TDCI Titanium Vision blue
Andorsen Posted May 19, 2015 Posted May 19, 2015 Koble et rele som styres av spenninga som starter radioen når du skrur på tenninga. Kjenner ikke bilen, så vet ikke hvordan farge ledninga har, men kan ihvertfall forklare hvordan det skal kobles på et standard rele fra biltema. Det er sikkert noen her som vet hvordan farge ledninga jeg snakker om er. Pinne 86 kobler du til jord (-). Pinne 85 kobles til spenning som starter radioen ved tenning på. Plussledninga inn på sigarettenneruttaket må kuttes slik at du får to ledningsender som kan kobles på releet. En ledning på pinne 30 og en ledning på pinne 87. Selv bruker jeg dashcam, og syntes det er minst like viktig at det går også når bilen står parkert
dIFEO Posted May 24, 2015 Author Posted May 24, 2015 Koble et rele som styres av spenninga som starter radioen når du skrur på tenninga. Kjenner ikke bilen, så vet ikke hvordan farge ledninga har, men kan ihvertfall forklare hvordan det skal kobles på et standard rele fra biltema. Det er sikkert noen her som vet hvordan farge ledninga jeg snakker om er. Pinne 86 kobler du til jord (-). Pinne 85 kobles til spenning som starter radioen ved tenning på. Plussledninga inn på sigarettenneruttaket må kuttes slik at du får to ledningsender som kan kobles på releet. En ledning på pinne 30 og en ledning på pinne 87. Selv bruker jeg dashcam, og syntes det er minst like viktig at det går også når bilen står parkert Takk for svar! Om jeg kjøper en slik http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Batterivern-automatisk-2000019255/klipper av begge ender og lodder på slik at denne kommer mellom strøm og uttaket til sigarettenneren? Ford Focus 1.6 2008 TDCI Titanium Vision blue
Recommended Posts