Jump to content

Resultater fra 1 runde SS4 2015 Gardermoen 20 juni.


Recommended Posts

Årets første SS4kjøring.

Denne gangen satset vi på en dobbelrunde over en hel helg. Det er noe vi aldri har hatt før så vi var spente på om det ville slå ann.

Heldigvis var været med oss med sol på himmelen, og ca 22 varme. Så kan vel kalle det en suksess.

 

Om noen lurer på hva som kreves for en slik helg så er det en Sierra, Focus stv, Transit og en Econoline fulllastet til taket med alt som trengs av utstyr til å arrangere en hel helg.

Men alt stresset med forberedelser var kjapt glemt får vi så Forder kjøre inn porten i en jevn strøm i løpet av dagen.

 

Vanskelig å trekke ut noen høydepunkter da det var så mye fint å se på fra 30tallet til nåtiden, men jeg ble litt ekstra glad når jeg så en Mustang Cobra 2003 ankom.

Og ikke bare parkerte, men kjørte i tillegg selv om det ikke ble noen tider. Herlig lyd på den orginale Cobraen med 390hk 4.6L V8 kompressor  http://www.caranddriver.com/reviews/2003-ford-svt-mustang-cobra-road-test-review

 

Og som om det ikke var nok så kom det litt senere en SVT Mustang Cobra R ! :o B) Og denne var ikke der bare for å stille ut, men skulle også kjøres.

Denne Cobra R utgaven er det kun laget 300stykker av i det eneste produksjonsåret 2000. Og det er en samlebil i USA. Så å se denne bli brukt her i Norge eller USA for den del det er et skjeldent syn.

Som skrevet i Car and Driver sin roadtest: http://www.caranddriver.com/reviews/ford-svt-mustang-cobra-r-road-test

We hope even the collectors will, from time to time, put the Cobra R through its paces. Arguably the best production pony car ever built, it deserves some exercise.

 

Så takk til eieren Eivind som lot oss få se og høre denne skjeldne slangen. En giftig Mustang dette.

 

Under følger tidene. Alle tider i kjørt rekkefølge, men jeg har utelatt alle feilkjøringer, frikjøringer, opplagte testrunder og kjegleriv.

Og de står listet etter plasseringer.

 

Her var det muligheter for dere i ikke fullt så spreke biler da det bare var 2 stykk i klasse 1.

 

 

KLASSE 1.

 

LM-Cossy Sierra 2L

1.51.59

1.49.71

 

Jon Anders Escort mk1 stv

2.15.65

2.11.33

 

KLASSE 2.

 

Bana_iøra Escort mk2 rød

1.44.60

1.40.52

1.32.62

1.30.75

1.31.80

1.30.25

1.32.85

1.31.28

 

Geir Eisold Escort mk1 RS2000 svart/grå

1.33.83

1.58.94

1.34.00

1.33.92

1.34.45

1.35.54

1.35.60

 

Anders Eng Escort mk2 blå

1.45.13

1.42.44

1.41.58

1.40.45

1.39.33

1.37.50

1.39.88

1.37.32

 

Bard Escort Mk3 stv

1.43.68

1.40.21

1.40.37

1.40.83

1.39.39

1.39.58

 

Trond Lada Niva

1.44.51

1.42.29

1.39.85

1.46.38

1.47.68

1.44.43

 

Knut Hundkilen Escort mk1 gråblå?

1.41.00

1.39.87

1.40.20

1.41.00

1.40.57

 

Ole-Magnus Sæther Corvette C4 1985

1.48.58

1.46.62

1.43.58

1.45.59

1.43.65

 

Per Teodor Tvengsberg Impreza WRX STI 1999

1.47.16

 

k3nn37 Audi A4 18TQ 2000

1.48.76

1.50.30

 

KLASSE 3.

 

Jan300 Sierra Cosworth 4x4 rød

1.38.82

1.34.09

1.37.49

1.36.52

1.35.86

1.38.66

1.38.22

1.37.46

 

Dag Erik  Escort mk2 Cosworth oransj

1.42.00

1.40.19

1.37.91

1.35.36

1.36.50

1.36.60

1.34.97

1.35.23

1.35.31

 

Eivind SVT Mustang Cobra R 2000

1.49.28

1.42.23

1.44.61

1.40.52

 

Ole Andreas Capri mk3 svart

1.43.21 inkludert mye tullkjøring. Sterk tid selv om det ikke gikk helt spikrakt fremover..

 

Otto Berge Sierra Cosworth 3dørs hvit/blå

1.44.99

 

Tor Capri mk1 Gulf

1.50.18  Caprien var ikke helt frisk så tiden ble deretter.

 

 

Dette var lørdagen. Det var så mye biler denne helga at det blir med denne lørdagen for i kveld så jeg fortsetter med å poste søndagen i morgen.

 

Bildetråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77351-ss4-l%C3%B8rdag-19615-bilder/?do=findComment&comment=763830

Edited by and
Geir Eisold Escort mk1 RS2000 svart/grå er flyttet fra klasse 3 til riktig klasse 2
  • Like 2
Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...