Jump to content

2010 Mod Titanium X Svinglys og drivstoff fordamper


Insth01

Recommended Posts

Har hatt bilen min på EU Kontroll og fått feil på manglende pære på svinglys på begge sider. 

Jeg har aldri tatt ut noen pærer og har eid bilen i 2 år, er dette noe som bilen kan leveres uten?

 

Har også en feilmelding på DPF systemet og har fått beskjed av verkstedet at det skyldes feil ved drivstoff fordamper.

Jeg prøver å finne denne delen på nettet og har googlet uten resultat, noen som har peiling?

Link to comment
Share on other sites

Takk for fort svar. Litt merkelig å få 2er feil på EU kontroll hvis det ikke er et krav?

 

Er det noe vanskelig å bytte glødeplugg eller dyse? Fikk inntrykk av Ford forhandleren at dette kom til å koste meg 7-8000

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke vanskelig, 15 minutters jobb pluss sletting av feilkoder. De kan ikke skrive mangel på det, visst bilen ikke har det, og det er ikke standar, men valgbart utstyr. Jeg tenkte litt feil tidligere, svinglysa på Mondeo, sitter i hovedlykta og ikke tåkelyset

Edited by grcossie
Link to comment
Share on other sites

Det får du hos Ford, dysa koster 2176,- glødeplugg koster 363,- Så ville forsikret meg om hva som er defekt. Fikk du lest av noen feilkoder? Glødepluggen følger med, visst du kjøper dysa


Noe billigere her

 

http://www.fordpartsuk.com/shop/ford_mondeo_fuel_vapour_valve_assy__f_1708267_c_772.htm

Edited by grcossie
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...