Jump to content

sierra 4wd cosworth fusk og ustabil turteller.


cossi rs

Recommended Posts

Har hatt bilen en stund men aldri funnet feilen.

fusker ved pådrag og turteller er ustabil.

 

Det som er på bilen er motec innsprut ,grønne dyser,3 bar map sensor.

har byttet alle følere,nye piuggledninger,fordelerlokk,rotor.plugger.byttet coil mistanke om den var feilen.

 

jeg har ikke byttet slutt trinn tror noen det kan ha noe med denne feilen?

 

tar imot tips og forslag varmt

 

på forhånd takk

 

mvh pål

Link to comment
Share on other sites

Synes feilen i logg annet enn på afr? Eller har du noen annen form for diagnose du kan bruke?

Hva slags tenningsanlegg bruker du, og hva har du til tenningsinnstillinger i sprut?

Tenker da mest på oppladingstid og tid for gnist.

Turtelleren drives av flyback fra coil originalt. Så om den fjusker i tillegg tyder det på at coilen enten ikke blir ladet opp eller at den ikke får tømt seg.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

det jeg vet fra forsøk på mapp var at det ligger en feilkode fra fordeler og tenning.

har vurdert å prøvr msd coil og styring tror noen det kan hjelpe her i mitt tilfelle?

jeg bruker orginalt tenningsanlegg og coil fra biltema noe som ikke hjalp noe mer.

 

har afr måler

 

kontakt torpedo veggen har jeg sjekket og smørt med kontakt spray.

 

er irriterende å ikke få brukt bilen

 

 

mvh pål

Link to comment
Share on other sites

Finner du forklaring på hva feilkoden betyr?

Om du tar en logg der du provoserer den til å fuske, ligger rpm signalet stabilt eller dropper det når den fusker?

Og om sprutet har god loggfunksjon bør alle verdier som kan tyde på feil sjekke.

Om f.eks batterispenningen har plutselige topper eller daler kan det tyde på f.eks jordfeil eller noe som lager mye elektrisk støy.

Det er ikke noe poeng i å famble i blinde når du har ett sprut som forhåpentligvis har gode diagnosemuligheter.

Om problemet kanskje ligger i utladingen av coilen, ved f.eks for kort tid beregnet for utladingen, så vil du se at dwell begyner å synke når fusken oppstår.

Men ettersom du i grunn har bekreftet triggerfeil bør du begyne der. Og om du har byttet begge triggerene så er det nok ikke sensorene som er deffekt.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...