Jump to content

Ford Focus 2011 mk2 1.6 tdci oljesøl i motor rom


RstS2

Recommended Posts

Hei

 

Bilen er inne til første gangs eu kontrollen, og fikk annmerking på oljesøl i motorrom, på venstre side sett forfra mellom frøstveske beholder og motor.

Er det noen typisk svakhet som jeg kan sjekke ut før jeg begynner feilsøking?

Blir en grundig motorvask, men bilen mister ikke olje og har ikke problemer med oljeflekker under biler etter parkering.

Edited by RstS2
Link to comment
Share on other sites

Liten oppdatering selv

 

Etter vask fant jeg ut at en liten slange bit var sprekt på undersiden, kjente det med fingeren under at det lakk, pluss litt olje damp/føyke kom på fingeren min.

Etter litt googling fant jeg ut at dette var en typisk feil..  dette er garantert feilen jeg hadde i sommer med feil på ladetrykk, men som jeg ikke har hatt igjen derfor har jeg ikke sjekket mere på den saken.

Part nummer 9651559480 er tydeligvis synderen på mitt problem.  (  charge air hose (turbo boost hose) from the intercooler to the inlet manifold)

Til info hvis andre har dette problemet..

Edited by RstS2
Link to comment
Share on other sites

Sorry men her må jeg si litt ang verksted. Du Googler et problem ja greit det. Å forvente at vi som jobber på et f.eks Ford verksted skal vite alt om alle feil som kan oppstå så er det feil. Vi kan ikke ha full oversikt over alt. Vi har ikke så mange biler i Norge kontra feks England osv

Link to comment
Share on other sites

Sorry men her må jeg si litt ang verksted. Du Googler et problem ja greit det. Å forvente at vi som jobber på et f.eks Ford verksted skal vite alt om alle feil som kan oppstå så er det feil. Vi kan ikke ha full oversikt over alt. Vi har ikke så mange biler i Norge kontra feks England osv

Det er fullt forståelig, ingen mening og henge ut f.eks Ford verksted, var ikke sånn ment:-) har rettet litt på posten så ikke det blir oppfattet feil

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...