Jump to content

Taunus Bravo 1.6L 1981


and

Recommended Posts

Fått en henvendelse fra en kar som ønsker at denne Taunusen får en ny eier da dagens eier må gi opp.

 

Og siden jeg i det siste har postet noen krassetråder om gamle Forder som er presset uten at de er annonsert først så håper jeg noen tar denne.

Er bra jeg får vite om de bilene slik at vi har en sjanse før pressa tar disse eldre Fordene.

Under følger teksten jeg fikk:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

En kamerat av meg kjøpte min Ford Taunus Bravo 1981.

Så skulle bilen gjennom Eu kontrollen.
Der fant di litt rust i karosseri og skifting av hjullagrene foran.
Min kamerat vil nå kvitte seg med bilen.

Lurer på om det er noen i Fordmiljøet som har interesse av denne Taunusen?

 

Navnet mitt er Hallgeir Greger. Jeg hadde bilen fra 2007-2014, og kostet på bilen slik at den fremstår i dag meget påkostet.

Du finner meg på telefon 950 95 260
Bilen står i Eidsdal på Sunnmøre.
 
INFO OM BILEN:
Ford Taunus 1,6 Bravo 1981.
Bilen er hvit med Bravo striper.
Total km Stand :180 000 km, og denne standen er riktig.
Tror det er mulig å forlange ca 7000.—kr for bilen slik den fremstår.
 
Her er det som er nytt på bilen.
Det har blitt påkostet i overkant av 10 000kr di siste 4 årene på bilen.
Dette fordi bilen ser hel og grei ut.
Her er lista:
 
  • Ny clutch
  • Nye skiver foran
  • Nytt bakre eksosanlegg
  • Ny startmotor
  • Nesten nye vinterdekk
  • Ny registerreim
  • Nye stifter og plugger og kondensator
  • Nylig oppjustert motor på scoop
  • Bra cd/radio med gode høytalere
  • Renset kjølesystemet og ny frostveske
 
Det negative er at den gjekk ikke gjennom Eu kontrollen i September 2015.
 
  • Rust i setefestene foran.
  • Rust i bærekanalene under. Ikke i selve kanalene di er hele men i di små kanalene som går parallelt med gearkassa.
  • Caster foringer slitt
  • Hjullagrene foran er slitt.
 
Men bilen står på skilter i dag, og skiltene kan den nye eier ha til November.
Bilen er fullt kjørbar fra Eidsdal til hvor det skal være i landet.
Problemet er at der er litt rust overfladisk på nedre kant av bakstykket og nedre del av bakskjermene. Dette er ingen mangel.
Ellers så ser bilen pen ut. Den vekket i vært fall oppsikt hvor jeg kom med bilen.
Mange kommenterer at dette er en av di siste Taunuser i drift i Norge.
Sommerdekkene er også i god stand med mye mønster.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

DSC_0332.jpg

DSC_0331.jpg

 

DSC_0333.jpg

 

DSC_0334.jpg

 

DSC_0335.jpg

 

DSC_0336.jpg

 

DSC_0337.jpg

 

DSC_0338.jpg

 

DSC_0339.jpg

 

DSC_0340.jpg

Link to comment
Share on other sites

Siste del med bildene av denne hverdagshelten fra 80tallet.

34 år gammel bruksbil, men skulle tro bildene var fra 1995. Ikke 2015. Denne står i vater med plass til knyttneven mellom dekk og hjulbue i alle 4 hjørner. B)

 

DSC_0341.jpg

 

DSC_0342.jpg

 

DSC_0343.jpg

 

DSC_0344.jpg

 

DSC_0345.jpg

 

DSC_0346.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...