Jump to content

ikke noe strøm på tenning,lys,instrumenter sierra cosworth 92 modell 4wd


cossi rs

Recommended Posts

da har jeg sjekka og den er hel og det kommer strøm ditt og den er hel,,er det ikke noe rele som styrer dette?

Jeg har ikke noe strøm bak på tenningsbryter null strøm ikke noe blink lys,lys,ikke radio,,,kunn nødblink...

 

noen flere forslag ,,jeg har en tysk bil så min sikrings boks står på tysk og der er jeg ikke så god.

instruksjonsbok ogsåpå tysk

Link to comment
Share on other sites

det er strøm opp til sikringsboks,strøm til starter,elektriske vindusheiser virker/er vel koblet rett på batteri,kjølevifter virker koblet manuell bryter,,,noe virker..

men helt dødt da jeg vrir på tenningsbryter og lysbryter??????


Dette skjedde etter at bilen var kjørt inn i garasjen ,,hadde bare flyttet på den og skulle kjøre den ut igjen,,,har stått noen uker inne,,,,var vel lite strøm på den,,,,og den sveivet så vidt rundt og ble helt død,,,prøvde lade batteriet,,,,men laderen indikerte for lav spenning,,,,koblet da til annet batteri,,,,,men virket heller ikke da,,,koblet fra batteri og har nå fått begynt å lade opp batteri,,,,nå begynner det å bli bra spenning på det,,,,,men ikke noe liv i tenningen

Link to comment
Share on other sites

Sånn du forklarer det og eg oppfatter det så peiker dette veldigt mot batteriet. Ei ødelagt celle kan fort lure med og vise 12-13 volt men når belastningen kommmer på kan den dette under 9 volt. Prøv med eit nytt friskt batteri og prøv.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Hei fant endelig feilen,,2 småe ledninger hadde hoppet ut av en dårlig kabelsko på + siden ved batteriet,,,nå er det fiksel.

 

et lite spm til har motec innsprut på denne bilen....som jeg lenge har hatt problemer med....fusker på pådrag,,,,har fått mange forslag på hva feilen er ,,,men heller mot en tenningsfeil  noen forslag???  er det mulig å ta ut motec ecu og få sjekk på loggen i ecu om hva feil er ,,,hvis ecu motec blir sjekket av noen som kan motec???vil bare så gjerne få denne bilen til å gå normalt igjen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...