Jump to content

Resultater fra 4 runde SS4 2015 Gardermoen 26 september.


and

Recommended Posts

Årets siste runde ble kjørt i sol med 12 varmegrader og tørr asfalt.

 

Oppmøte var ganske stort så vi hadde hele 20 stykk biler som kjørte. Det er ganske bra før vi skulle kåre klassevinnere også.

Det var det noen som hadde fått med seg så Kevin som man ellers ser på tvers i en rød 5dørs Sierra stilte opp med en Sierra 2L for å kjøre noen tider. Da vi ikke har hatt det store oppmøte i klasse 1 så var mulighetene store da bestetid i klasse 1 ble satt med 1.46.00, men så kom Jon Anders innom med stasjonsvognen etter en tur innom RøhneSelmerdagen. Og siden oppmøte også teller så gikk årets klasse 1 seier til Jon Anders som har stilt på 2 av de 4 runder. Så selv om det er mye raske biler utpå her så er det også kult å premiere den som har brukt lengst tid rundt banen også. Bare så synd han dro før vi holdt premieutdelingen.

 

I klasse 2 så gikk den til Bana_iøra selv om Geir Eisold hadde dagens raskeste klasse 2 tid. I klasse 3 så gikk den til Dag Erik med sin oransje Escort mk2.

Det ble Escort i alle klassene i år. Kanskje må vi lage en egen klasse for den lille Escorten er som skapt for slik kjøring?

 

Var også morro at mange stilte opp på akselerasjon. En Cosworth sedan tok dette.

Stor takk til Kåre Andreas som stilte opp som måldommer.

 

Denne dagen stilte det mange som aldri har kjørt før, og de fikk kjøre lærerunder mens vi rigget. Du vet det er FCN som arrangerer når en trio med en heftig Mustang HT, en spinnvill Rod og en Escort mk1 1300 racer kjører etter hverandre omtrent støtfanger (var vel bare en som hadde det, men du skjønner opplegget) forbi deg på asfalten gang på gang. Sjuk feit opplevelse med øya og øra.

 

Råeste bilen var en Rod av en A-Ford 1931. Å svinge med den rettfrembilen er nok ikke alle som ville turt. For den var en håndfull der den ble rattet med fulle rattutslag, og kjørehandsker på.

Tiden ble sånn ca 1.48.00 om den hadde kjørt riktig gjennom løypa.

 

Kom 2 Mustanger innom. Heftige var de begge. Den svarte og oransje 1966 lakk litt olje med mye røyk opp gjennom panseret så jeg fikk satt en årsbeste på 100meter pulverapparatsprint. Heldigvis så slapp vi å trekke ut splinten da det ikke var noen brann.

Den andre grå 1967 Mustangen hadde noen råe starter hvor bakenden løftet seg, og dekkrøyken stod før hjulet var rotert. Utrolig fet opplevelse før meg som er så tett på.  B)  Dagens råeste ut fra start.

 

Ellers var det så mye bra at jeg klarer ikke plukke ut noen favoritter. Escort MK1 1300 GT som ikke var helt optimalt for SS4kjøring var skikkelig racerbillyd. Taunus Coupeen som ser så uskyldig standard ut  bortsett fra de store felgene var skikkelig hissig, og lå mest på tvers med røyken veltende. Broadspeed Escorten klarte en fin tid på 1.32.36. Den svarte og oransje Mustangen velta ut dekkrøyk med Madness Power under panseret. Trond har fått til noe med Nivaen for han står ikke igjen på startstreken, men slenger seg sidelengs avgårde, Bård var innom med Escort mk3 stasjonsvognen, Kenny var der med 50/50kjøringen sin som er tid rett frem, og bredt i svingene. Bana_iøra som møtte opp selv om bilen var i vinteropplag. Geir Eisold som kjørte mest av alle, og lå omtrent likt med Bana_iøra på akselerasjonen. Anders Eng med blanke Escorten, Jon Anders med den tidlig 80tallstilen på stasjonsvognen.

De fleste nevnt, men ingen er glemt. En fin avsluttning på årets SS4.

 

Ganske enkelt var du ikke der så håper jeg du hadde noe annet viktig på dagsplanen. For dette var bra.

 

Og håper alle likte den 10K tribunen som var der. Den var betalt av driftefolket så vi satt gratis.

 

 

Under følger tidene. Alle tider i kjørt rekkefølge, men jeg har utelatt alle feilkjøringer, frikjøringer, opplagte testrunder og kjegleriv.

Og de står listet etter plasseringer.

 

Klasse 1.

 

Kevin Sierra 2L 3dør

1.47.51

1.46.57

1.46.67

1.46.00

 

Jon Anders. Escort mk1 stv

2.28.35

2.15.47

2.11.94

 

Klasse 2.

 

Geir Eisold Escort Mk1 svart/grå

1.36.41

1.34.80

1.35.50

1.33.36

1.40.29

1.36.26

1.36.06

1.34.54

1.38.08

1.36.17

1.35.36

1.43.95

1.38.42

 

Bana_iøra Escort mk2 rød

1.33.54

1.33.51

 

Anders Eng Escort mk2 blå

1.41.16

1.37.23

1.37.78

1.36.43

1.37.51

1.36.33

 

Atle Ramberg Escort mk1 1300

1.37.73

1.37.08

 

Bard Escort mk3 stasjonsvogn

1.39.31

1.41.58

1.39.61

1.41.26

1.41.75

1.39.20

 

Trond. Niva

1.41.91

1.40.85

1.41.24

1.40.64

1.39.89

1.42.02

 

Klasse 3.

 

? Broadspeed Escort mk1

1.45.25

1.32.36

1.41.80

1.37.71

 

Mustang HT 1967 grå

1.42.13

1.40.72

 

Kenny Sierra 3dør svart/hvit 16V

1.43.98

1.51.74

1.47.95

1.57.31

 

? Taunus Coupe brun.

1.46.09

1.44.77

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Kartleser er fint å ha når det går fort for seg så den er jo like mye hans som din. :) Får prøve å få han med når jeg overrekker pokalen så blir det maks stas. 

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer til alle dere som vant ss kjøringen vår ser jeg gikk glip av mange gromme biler de 2 siste rundene jeg ikke fikk vært der pga deler til bilen posten surra vekk :mad2:  og vann i en kjeller pga det heftige rein været vi hadde på Sørlandet men fint og se at det har hvert mye fin/grom bil på Gardemoen og at folk har det gøy :D

Link to comment
Share on other sites

Ja det var en skikkelig verdig avsluttning på årets SS4kjøringer. Alt klaffa. Selv været så maks flaks der.

Link to comment
Share on other sites

Kom på noe nå. Som nevnt vanskelig å plukke ut noen få høydepunkter denne dagen da det var så mange, men midt på dagen kom det en sliten Cortina mk2 1600 GT med 2 unge herrer i. De hadde kjørt i 4 timer fra et sted i Hallingdal!

Denne Cortina så ut som et låvefunn som ikke hadde sett en trekker eller fastnøkkel de siste 25åra. Du tror kanskje gutta i Roadkill er gærne, men de prepper i det minste litt på vraka de kjører langt og lenge med.

Denne Cortina var helt urørt fra tidskapselen ca 1989 eller noe sånt.

 

De hadde aldri satt sine hjul på et SStreff før så de skulle bare prøve banen først så det var ikke noe vits i å ta tiden sa de. OK bare å kjøre når du er klar da. Og en rivstart verdig en dragracer etterfølger. Den varer ca FEM meter før hekken løfter seg med et høyt smell, og det stopper opp. Jeg kikker under bilen, og der ser jeg et mellomrom mellom mellomaksel og bakaksel. Krysset er knekt av.

De to i bilen holder på å le seg ihjel. Vi dytter Cortinaen tilbake til depoet. Og ikke har de tilhenger eller BE. Så de lurer på om de skal ta med seg stereoen på skuldra, og ta toget hjem. :lol: Tilslutt får de dratt bilen til Drammen for lagring.

 

Og siden har ingen sett eller hørt noe fra de..

 

Lang reise vei, og bil man ikke bør stole på? Ingen deler, verktøy eller henger? Klart vi skal kjøre til og på FCN SS4treff. B)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tøft! Fint du stakk innom årsmøtet få vi kunne overrekke pokalen.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...