Jump to content

Hjelp: knekt styrepinner på svinghjulet


cossi1

Recommended Posts

Hei Forum

 

Er det noen som har gode tips om å få ut en knekt styrepinne til clutchen på svinghjulet ?

Har en av de 3 styrepinnene som er knekt.

Knekt helt nede så få ikke tak i den med tang.

Styrepinnen er veldig hard , har prøvd og bore den ut men boret blir bare varmt og sløvt.(hva er de laget av)

 

mvh

Cossi1

 

 

Sierra cosworth 4x4 92

Link to comment
Share on other sites

Prøvd med smøring mens du borer? Om det blir for varmt blir det lett sløvt, så litt smøring som samtidig kjøler er til hjelp. Og prøv med lavere hastighet når du borer.

Om det likevel viser seg å være håpløst så ville jeg prøvd med å sveise fast f.eks en mutter, og håpe at det ekstra taket man får i tillegg til varmen vil hjelpe å få det ut.

Hva slags motor er det du skrur på?

Selv er det vel kunn på ohc svinghjul jeg har prøvd å demontere og montere styretapper. Og da synest jeg de var i mykeste laget.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hei Forum

 

Det er ikke noe av styrepinnen som er over flaten på svinghjulet , den er knekt helt nede i godset så der får jeg ikke sveist på noe.

Svinghjulet er til en 4x4 cossi , må gjøre klar noen deler så jeg kan få skru sammen ei 200 blokk.

Skal ta det med ut på et mek verksted der har de stor søyleboremaskiner med kjøling.

 

God helg forum

 

mvh

cossi1

Sierra cosworth 4x4 92

Link to comment
Share on other sites

finnes egne sveisepinner for sånt. bruker en del av det på jobb når bolter knekker, eks eksosmanifold.

legger bare ei mutter over å sveise rett i bolten, i dette tilfelle styrepinna, å så er d bare å fylle opp.
sveiser du ei til mutter fast å setter i en skru så kan du bruke en "ronker"  bulkfiks å nappe den ut

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...