Jump to content

Sentrallås Mondeo MK3


Oddne

Recommended Posts

Hei

Nettopp kjøpt Mondeo og oppdaget at bilen låser seg etter at vi har kjørt en god stund. Da jeg skulle ut ville ikke døren på sjåførsiden åpne. Prøvde med knappen på nøkkelen, men nei. Tok ut nøkkelen og prøvde på nytt, da åpnet den. Noen som vet hva som kan være feil?

Vi får heller ikke til å åpne bakluka når bilen er åpen. Kommer bare noen lyder fra låsen. Bruker nøkkel i låsen, da åpner den. Bruker knappen inni, da åpner den av og til. Trykker jeg på knappen og går bak, låser den imens jeg går bak.

Har sett at det finnes noe som heter dobbellåsing og div programmeringer. Kan det være noe slikt som skaper alt dette tullet?

 

Noen som kan hjelpe oss?

Link to comment
Share on other sites

Skal være mulig å kjøre en "reset" på styringa til sentrallåsen ved å slå av å på tenningen i ett gitt mønster. Mulig det vil hjelpe.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hadde samme på min.fjæra i låsen på fører sia som hadde blitt slapp,vibrasjonene gjorde at den ikke kunne bestemme seg for å låse eller holde døra ulåst.helt vanlig på disse.den låste seg flere ganger for meg.måtte ha reservenøkkel i lomma hele tiden.fiks slappe fjærer.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...