Jump to content

Rammevang bytte bak på sierra cosworth


sjurfn

Recommended Posts

Hei, kjøpte en sedan cosworth for ca 1år siden. Denne har da vist seg å vere full av rust. Har begynt på vangen bak på venstre siden, hovud vangen der blant annet fjærtoppene er på å slikt.. Den har rusta mellom lagene fram over å ned den "bakken" å mot hoved feste til traversen bak.. Noen som har noe formening/tips til denne jobben, med tanke på lapping eller bytte hele driten?

Er dem lik på vanlig sierra? Altså dobbel vange på de også?

Edited by sjurfn
Link to comment
Share on other sites

Bytt hele. Lapping blir aldri like bra. Er det helt i startfasen går der sikkert greit å lappe, men har det først begynnt å sette seg, er det garantert begynnt å sette seg rust mellom platelaga lenger opp. Begynner som oftest nede ved travers feste og så kryper det oppover. Jeg bytta begge på min for en stund siden, og den var lappa inn en seksjon nede ved travers feste, men nå måtte alt byttes. Like vanger som på vanlig sierra ja.

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Okej.. Er nok litt arbeid d også da de må løane endene i den vangen diffen er festa i å en liten forsterkning i andre enden med travers feste. Men noe problem å då dette på rett plass? Med tanke på bakhjuls stillingen..

 

Ser de seller på veng, eneste en må søke på vanlig 2.0 eller noe for å få opp vanger.. Fyller en ut cosworth får en ingenting omtrent..

Å ja d he komt i mellom plate laga i mer en halve traversen så.. Har splitta den opp å leita etter "friskt" stål.. Ufatteli teit laga heile vangen med dobbelt lag.. Skulle vel kunna brukt noe tykkere stål å holdt med 1 lag..

Link to comment
Share on other sites

Hvor kan en kjøpe vanger da? Noen som har forslag.

Sjekka veng men dei e vel kjent for dårli passform for d første å at en må gå via et verksted eller firma for å kjøpe deler. Noen bedre alternativer? Event orginal deler?

Link to comment
Share on other sites

Mye jobb ja. En skikkelig drit jobb. Stor fordel med god tid og en løftebukk. Være nøye med mål på innfestning. Bruke kryssmål og greit å ha en tom travers som en kan bruke. Bytte en og en vange. Bore ut alle sveisepungt i gulvet. På min skar vi av litt av den tverbjelken bak og bora ut pungta på der den går over på vangen. Må og kappe ut litt helt nede på innerskjermen så en kommer skikkelig til. Dette sveiser en fint tilbake etterpå. Vær obs på at viss vangene er skikkelig dårlig så er det ofte begynnt å ruste litt i gulvet under vangene. Måtte bytte litt der på min. ( fort gjort). Bytta og litt av de bakre vangene som går videre bak. jeg fikk tak i vanger på motomobil. Er klokkerholm vanger. Er vel nye av det samme som veng. Må flytte over innfestning og slikt. Mine måtte knipes litt sammen for å passe. Orginalt er bare å glømme. Utgått for mange år siden.

Alt jeg har kjøpt på veng de siste åra har vært klokkerholm deler. Jeg har handla via meca, men har og ringt direkte til veng. Ikke noe problem det.

Edited by HoelRacing

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Hvor kan en kjøpe vanger da? Noen som har forslag.

Sjekka veng men dei e vel kjent for dårli passform for d første å at en må gå via et verksted eller firma for å kjøpe deler. Noen bedre alternativer? Event orginal deler?

Som medlem i klubben har du 20% hos Veng.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...