Jump to content

Oppgradering


Sierrakaren

Recommended Posts

Hoy, er nå begynt og komme opp i åra og er begynt og bli skikkelig lei av den 12tommeren (subwoofer) i bagasjerommet. Den tar både plass og er masse dødvekt i den.

 

Så, satt på med bror min idag som har kjøpt seg ein bmw 2011 modell av noke slag..... iallefall der er det kun høytallere i DØRENE! Og det er heilt sjukt trøkk av anlegget, både med bass og diskant.

 

 

Så spørsmålet er om noken andre har bygd noke sånt i ein gammal bil? lite og lett annlegg i ein Gammal bil?

 

Og nei er ikkje interisert i subwoofer under setet.

 

Planen er og lage i dørene framme evt bak eller i hattehylle, i små og lett utgave. For plassmessig og vekt, skal kun drivest av 1 forsterker.

 

Tips mottas med takk :D

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Jo isolasjon har vel litt over halve anlegget igrunn, har plasert diskantene par centimeter frå speila og høytalerene er Focal. Speler veldig fint og klart men er bassen og trøkket som var spørsmålet :)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Skal godt gjøres å få trykk uten bass element så blir litt utfordring der.
Husker ikke helt hva jeg hadde i sierran min, skal prøve å finne bilde, det smilte høyt og godt, men gunne selfølgelig mer trykk..

Jeg er ikke vant med nyere biler enn ca 2004 biler, men fikk sett litt på en BMW E39 M5  den var det god lyd i. Den hadde vist doble 10" innebygget fra frabrikk, så det var ikke lett å se.

Kanskje nye biler også har slikt men at der er godt gjemt.

 

Har du el vindu kan du sikkert sette i større element i dørene. 

Ta et eksempel i disse 2. 17cm spiller 2dB høyere på 1W enn 13cm.  det er merkbart :)

 

http://www.pioneer-car.eu/no/no/products/ts-a1723i/specifications

 

http://www.pioneer-car.eu/no/no/products/ts-a1323i/specifications

 

 

 

Fant bilde 

20130516_164707_zps5f443f57.jpg

Edited by alelys
Link to comment
Share on other sites

tjaa, i ein kamerat sin audi står det ein 6 tommers orginal sub baki bagasjerommet som er imponerende trøkk i. den har akkurat passe bass og trøkk, såpass at man ikkje savner 12 suben i bagasjerommet. Eg har sånne høytalere berre at det er komponentsett med delefilter og egen diskant, spiller lite bass men er fin diskant. er ikkje vant med bil nyere enn 1990 så har ingen peiling på dei nye kassene eller korleis det blir bygd i nyere biler. Men vist det er 2  10toms subber i bmw forklarer det ein del av trøkket då.


blei inspirert av dinna :P

 

Edited by Sierrakaren

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Fordi våte sko, folk som sparker i den. Unger i bilen, fult av kjeks og is er ikkje gøy og finne på den. Er rett og slett ikkje interisert i og ha det, og så er det noke med utfordringa og så bygge noke som ingen andre har bygd i ein cosworth før :)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...