bjmeland Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Hei, jeg har en Ford Transit Mageo 192 (bo bil) som stadig går i sikkerhetsmodus og det gule motorlyset lyser. Jeg må da stoppe motoren for å få reesette systemet.I noen tilfeller så dukker ikke dette problemet opp på ny resten av turen, men går motoren i sikkerhetsmodus i en motbakke så hjelper hjelper det ikke å reesette for da går den i sikkerhetsmodus med en gang jeg begynner å kjøre.Det kan se ut som problemet dukker opp spesielt når motoren ikke har kommet opp i normal drifts temperatur og den blir kjørt litt mye belastning.Bilen skal være datatunet, kan det ha noe med det å gjøre?Jeg har fått tatt ut feilkodene som viser: -P0299: Turbocharger/Supercharger "A" Underboost Condition (Powertrain, Generic)-P0234: Turbocharger/Supercharger "A" Overboost Condition (Powertrain, Generic)Kan noen si noe om dette?Mvh. B.Å. Meland
grcossie Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Kan være den variable turbo geometrien, som sitter fast, eller staget til den, ikke helt unormalt noen av delene
bjmeland Posted June 7, 2016 Author Posted June 7, 2016 Takk for svar, det er bevegelse i den! Hva med at den er tunet, kan det ha noe med dette å gjøre?
bjmeland Posted June 7, 2016 Author Posted June 7, 2016 Takk skal du ha! Kan lufttrykk sensoren være feil?Jeg fikk også opp kode P0125 etter en prøvetur?
HoelRacing Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Kan være luftlekkasje også. Sjekk spesielt godt intercooleren for sprekker/hull. Har Vært borti det på et par. Hva slags årsmodell er dette ? 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
Recommended Posts