Jump to content

Engine Malfunction Mondeo 2.0 tdci 2011 mod


Nerokid

Recommended Posts

Hei,fikk nettop engine malfunction alarm med gult lys i display i tilleg, merker at bilen har redusert kraft,da særlig i motbakke. Hva er det mest vanlige problemet når du får den alarmen. Skal ta diagnose en av dagene.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei, har lignende problem med min Mondeo 2,0 TDCI 140 HK Power Shift. Brukt voltmeter på sensorer rundt omkring. Fant MAF sensoren med unormale verdier. Skal bytte den å se om problemet løser seg. Ford mener det DPF problemet. 

 

Goggen59

Link to comment
Share on other sites

Hei, har lignende problem med min Mondeo 2,0 TDCI 140 HK Power Shift. Brukt voltmeter på sensorer rundt omkring. Fant MAF sensoren med unormale verdier. Skal bytte den å se om problemet løser seg. Ford mener det DPF problemet. 

 

Goggen59

er samme type bil eg har,få høre kor det går etter at du har bytta. Skal på verksted med min på onsdag

Link to comment
Share on other sites

er samme type bil eg har,få høre kor det går etter at du har bytta. Skal på verksted med min på onsdag

update: Var vist luftmassemåler som var gåen med meg,ny bestilt ...så får vi se. Feilkode  P00PD

Edited by Nerokid
Link to comment
Share on other sites

update: Var vist luftmassemåler som var gåen med meg,ny bestilt ...så får vi se. Feilkode  P00PD

Var vist den,prøve med ny og samme problem. Fikk ny feilkode p0113 Intake Air Temperature Circuit High Input

,så prøver at skifte den

Edited by Nerokid
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...