Jump to content

3d vingebilombygging,hvilket understell?


TrygveH

Recommended Posts

Hei!

Har søkt opp og ned i mente men blir ikkje klokere.

Sitter med tanken på og bygge meg vingebil.så kommer det eg lurer på.

Ønsker og bruke donorbil,ligger noen godkjent ombygde til salgs.

Kan eg bruke 2wd understell fra sedan på 3d?

Eventuellt hva er det som ikkje passer?tenke kansje forstillinga ikkje er bolton?blir mellomaksel for lang?

Ligg og ein godkjent ombygd 5d cupe til salgs,samme spørsmålene der og egentlig..

 

Takk for svar:)

Link to comment
Share on other sites

Alt fra 2wd Cosworth sedan er bolt on på 3 dørs Sierra.

 

Vingebil har egne spindler framme, (vingebil har mutter istedenfor bolt på opphengskule) egne bruer bak med eget feste til stabstag bak.

 

Men sedan sine deler er bedre å er som nevnt bolt on, pluss at du får det godkjent BT.

 

Har forestn et bra utgangspunkt om du skal bygge vingebil, hvit 3 dørs.

 

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78883-1985-3-d%C3%B8rs-hvit-ford-sierra/?do=findComment&comment=780264

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Alt fra 2wd Cosworth sedan er bolt on på 3 dørs Sierra.

 

Vingebil har egne spindler framme, (vingebil har mutter istedenfor bolt på opphengskule) egne bruer bak med eget feste til stabstag bak.

 

Men sedan sine deler er bedre å er som nevnt bolt on, pluss at du får det godkjent BT.

 

Har forestn et bra utgangspunkt om du skal bygge vingebil, hvit 3 dørs.

 

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78883-1985-3-d%C3%B8rs-hvit-ford-sierra/?do=findComment&comment=780264

Vet du om eksempel på bil godkjent med 2wd som Donor? (Vingebil ombyggning altså..)

Har fått positivt svar på det selv- men aldri sett det utført. Send gjerne konkret eksempel på PM hvis det ikke kan deles her.

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

Du godkjenner ikke som vingebil, men som Cosworth. Det er Ford som godkjenner at du har satt riktig deler, altså Cosworth deler på bilen.

 

Den er grei. 

Men har fortsatt ikke sett et eksempel der det er godkjent basert på en 2wd som donor. 

Hørt om det- men aldri sett "bevis". Derfor jeg lurte :)

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

En liten rettelse på Ron bare.

3dørs coupe har ikke samme innfesting på stabstag bak, som sedan, men ellers er alt "bolt on" mellom sedan/coupe, selv om spindler og stabstag fram er litt annerledes på vingebil.

Svært få ombygd biler går med vingebil stag, kan lett bruke sedan, om man sveise inn noe enkle braketter.

 

En kjenning her i trøndelag fikk godkjent 3 dørs med 4wd forstilling/bakstilling , minus drivaksler å diff fram.

Tror faktisk d ble godkjent en på Gjøvik med 4wd forstilling og nå nettopp.

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Slik eg forstår d då så kan eg kjøpe sedan 2wd og bruke som donorbil og alt passer bolton borsett fra stabstag bak

Bare synd det er lite donorbilemne til salgs...ønsker ikkje og ødelegge orginalbil på dette(ønsker heller ikkje og betale orginalbil pris)

Får bare holde augene opne etter rette bilen, uansett takk for svar

Link to comment
Share on other sites

alt over stemmer men med 2wd sedan deler kommer ikke hjula på riktig plass i hjulhusa stabb staget er forkjellig foran og spindlene freme senker mere på vingebil en sedan DVs hjula blir ikke stående riktig i hjulhusa kommer veldig nærme bredderne fremme for eks

 

men kommer jo an på hva du skal bruke bilen til bygger du med riktige deler (vingebil deler) får du nok mere igjen for bilen ved et evt salg men er mye vanskligere og dyrere og få tak i

 

vis du ikke har deler eller har tilgang på det du trenger hadde jeg ikke begynt på dette vis du skal ha en vingebil med riktige deler da dette kommer til og koste minst like mye som og kjøpe ferdig bil

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Men ein ender opp med ein vingebil på hviteskilter.så kan ein eventuellt leite etter rette spindler på sikt da vingebildeler ikkje ligger tilsalgs hver dag....bare fremme hjula ikkje blir stående rett eller må ein ha nye bærebroer bak også?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...