Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dattera har nettopp kjøpt en Ford Focus MK2 der bakruteviskeren jukser. Sett bakfra går den som følger:

- Kl 15:00 - 22:30

- 22:30 - 21:00 snur direkte

- 21:00 - 13:30

- 13:30 - 15:00 og snur direkte for å gå til 22:30.

 

Når vi spyler går den 15:00 -21:00, snur og stopper vilkårlig på 22:30 og 13:30.

 

Releet klikker når den stopper, så det virker som den får beskjed om å stoppe. Trodde kanskje det var overslag inni motoren, og åpnet for å rengjøre. Alt ser ut til å være ok der. Har rengjort kontaktflatene og ikke funnet noe guffe som kan skape feil kontakt, men den kontakten som skal si fra om at viskeren er i 0-posisjon ser ut til å gi beskjed oftere enn den skal.

 

Noen tips?

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

  • 2 weeks later...
Posted

Det er et 2. relé til venstre i baggasjerommet, bak filten. Det henger opp-ned, og ev. fukt legger seg da inni reléet. Dette reléet har som oppgave å sørge for strømmen til bakruteviskermotoren til den når "park".

 

Rart ingen her hadde vært borti dette? Fant tipset på et engelsk forum.

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Posted

Reléet i denne bilen var lite og svart med ei gul stripe. Henger i ei "pølse" av ledninger og flere fargerike kontakter som er tapet sammen. Ikke så enkelt å se det først, men vred litt på "pølsa" og så oppdaget jeg det.

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...