Jump to content

Kald trekk på fører siden


Finnmarking

Recommended Posts

Hei!

Har en Kuga 1 (2008-2011) 4wd, man. 136 hk 2.0TDCI

Den har vel rullet rundt 150.000

 

Det jeg merker nu som det begynner å bli kaldt her i nord er at det er kaldtrekk på fører siden. 

Hvis jeg har med en passasjer, sier vedkommende at dem merker ikke noe. 

Jeg merker at jeg blir kald på knærne.

 

Jeg har justert varmen slik at den bare skal gi varme på beina. men det hjelper ikke.

 

Er det noe spjeld eller annet som kan være årsak til dette? 

 

På de kaldeste kveldene vi har hatt til nå, har jeg hatt varmeapparatet på 25 grader.

Hvis jeg lar bilen bakke, er bilen god og varm. Så kaldtrekk kommer under kjøring.

Kan ikke mene jeg har opplevd det så kaldt tidligere. Er jo ikke første vinteren jeg kjører med den. Og det er ikke kaldt nok ute til å dekke til motorradiator. 

 

Så jeg har varme i bilen, ergo termostat er ok. Jeg har en følelse  at kaldtrekket kommer fra midtkonsollen. og ikke fra døra. 

 

Noen som har en idë om hva det kan være ? 

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Ja varmen kan jeg justere opp og ned. Men jeg har ikke testet om det er "like mye trekk" ved lavere satt temp.

Nu som vi lå på -10 hadde jeg innetemperaturen på 25. Og veldig kald på knærne. Har vanligvis rundt 22-23 i bilen. Men trekk gjør at jeg slår opp varmen.

Nå holder jeg på å teste med at A/C er av. Men nu har jeg ingen langkjøring før til uka.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hei!

Beklager tregt svar. 

Testet akkurat det du sier grcossie. Merker ikke noe forskjell.

Har en følelse om at trekke kommer fra rattstammen. Har i alle fall kommet fram til at det ikke er fra døra. 

Har også vært på verkstedet der dem fikset sensor og partikkelfilter om dem hadde demontert noe. men fikk beskjed at det hadde dem ikke.

Dem nevnte også om ett spjeld. 

 

Har hatt passasjer med meg i de 2 siste ukene, Han sier han ikke merker noe forskjell. 

Ble anbefalt å sette plate framme. men kan jo overhodet ikke tro at det er problemet. og ja vet at vi setter på plate, men da er vi på minus 15 og nedover. 

 

Finnes det oversikt over spjeld på bilen? 

 

Det eneste endringen som er gjort i bilen, er at det er satt inn en ny spiller. om den kan på enn eller annen måte blokkere noe?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei!

Du hadde 110% rett. Luka til pollenfilteret var overhodet ikke på plass. Det var også bare en skrue helt nederst som var satt inn med fingran. resten av skruene borte vekk.

Jeg kontaktet forhandler der vi kjøpte bilen, men han forstod ikke hva jeg pratet om.

Så jeg fant skruer hos en annen forhandler som passet og satt på plass.

Bilen god og varm :)

Tusen takk for rådet

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...