Jump to content

Konstan pluss på tilhengerfester


Campist

Recommended Posts

Hei.

På mine tre Forder som jeg har hatt med hengerfeste, har jeg måtte be om ekstra kobling på pinne 9 og 10 på tilhengerkontakten. Jeg forstår ikke hvorfor det ikke er koblet originalt, selv om jeg vet at det hjelper noen andre merker også.  Med campingvogn på slep, er det nødvendig med i alle fall konstant pluss på pinne 9, det vil si strøm som er koblet utenom tenning.  For lading kan det være en fordel med strøm på pinne 10 også (denne skal være over tenningen).

 

Er det noen som vet om det har skjedd noe på de 3,5 årene det har gått siden jeg sist fikk ny bil - om Ford har begynt å koble alle pinnene i kontakten? 

Om noen vet, kunne det vært morsomt å vite hvorfor de ikke er koblet.

 

...og om noen lurer på hvorfor jeg skal ha strøm på pinne 9, så er dette årsaken:http://campist.no/utstyrstips/tips-underveis/345-campingvognen-ville-kjore-forbi

 

Reis med verdens eneste camping og slottside:

www.campist.no

S-Max AWD 180 HK Powershift 2017

Fiesta 1.0 100 hk powershift 2014

Før:Kuga 2013 Titanium TDCi 140 hk powershift

Før: Mondeo 2009 Titanium TDCi X 2,2 175 hk

Før:Mondeo 2007 Titanium TDCi 2,0 130 hk...og en Fendt Opal 540 SG 2013 til å trekke rundt på

Link to comment
Share on other sites

Jeg får det kobla før levering om det ikke er. Synes det er merkelig at det ikke er ferdig koblet med fabrikkmontert feste. Og veldig dumt. Første gang jeg kjøpte ny Ford måtte jeg kjøre hele sommerferien i Tyskland og Østerrike uten antiskrens på tilhengeren fordi den ikke var koblet til.

Edited by Campist

Reis med verdens eneste camping og slottside:

www.campist.no

S-Max AWD 180 HK Powershift 2017

Fiesta 1.0 100 hk powershift 2014

Før:Kuga 2013 Titanium TDCi 140 hk powershift

Før: Mondeo 2009 Titanium TDCi X 2,2 175 hk

Før:Mondeo 2007 Titanium TDCi 2,0 130 hk...og en Fendt Opal 540 SG 2013 til å trekke rundt på

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...