Jump to content

Feilmelding "Dør på førersiden er åpen"


Focusere

Recommended Posts

Bilen er en Focus combi 2009 mod. 1,6 diesel econetic.

 

Fikk i dag en feilmelding på dashbordet som sier at "Dør på førersiden er åpen", selv om den ikke er det. Kan heller ikke låse bilen med fjernkontrollen. Blinklysene gir heller ikke signal ved forsøk på låsing av bil med fjernkontrollen, kun ved åpning av bil. 

 

Dvs jeg kan åpne bilen med fjernkontrollen men ikke låse den.

 

Noen som har peiling på hva som er problemet?

Link to comment
Share on other sites

Har det værd mild ute og så blitt minusgrader? Eventuelt om du har vasket bilen i minusgrader?

 

Gjorde det selv, og da fikk jeg akkurat samme feil som deg, sprayet silikonspray i dørlåsen, så ble det greit.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Været i Trøndelag har vært veldig skiftende fra pluss grader og regn til minusgrader i lang tid. Men bruker ikke å vaske/spyle bilen i minusgrader. Det kan jo kanskje ha noe med de stadige temperaturendringene ute da.

 

Skal forsøke med litt silikonspray i morgen og se om det hjelper.

Link to comment
Share on other sites

Da ble det noe mildere i været igjen og dermed forsvant feilmeldingen på dashbordet og fjernkontrollen fungerer som normalt.

Har nok en sammenheng med det stadig skiftende været fra minusgrader til plussgrader å gjøre vil jeg tro.

 

Har likevel sprayet på litt silikonspray i låskassen og bevegelige deler i låsemekanismen i dørkarmen samt satt inn gummilister i dørene med silikon. 

 

Savner sommeren allerede.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da ble det noe mildere i været igjen og dermed forsvant feilmeldingen på dashbordet og fjernkontrollen fungerer som normalt.

Har nok en sammenheng med det stadig skiftende været fra minusgrader til plussgrader å gjøre vil jeg tro.

 

Har likevel sprayet på litt silikonspray i låskassen og bevegelige deler i låsemekanismen i dørkarmen samt satt inn gummilister i dørene med silikon.

 

Savner sommeren allerede.

Det samme skjedde meg, bor i trøndelg selv. Ble greit når mildværet kom, og når det ble minus ble det feil igjen. Har tørket og smurt opp nå, så nå er det greit.

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Problemet vil nok sannsynligvis dukke opp igjen når det blir kaldt. Er redd du må få tatt ut låskassene og rengjort dem skikkelig, for så å smøre opp. Har hatt samme problem på min Mondeo. Ble ikke helt bra før nevnte ting ble gjort. Verkstedet jeg bruker tok ut låskassene, rengjorde med høytrykk-varmt vann, tørking og smøring. Ikke hatt problemer etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...