Jump to content

Rammevang Ford sierra stasjonsvogn 1991


Benski

Recommended Posts

Jeg er på leiting etter rammevang til venstre side bak minimum fra der den buer seg og ut. Er til en ford sierra stasjonsvogn (BNG) 1991. Om noen har det liggende eller veit om noe sted jeg kan få tak i det nå hadde jeg satt stor pris på det. 

Ford sierra CLX 2.0l stv
Ford sierra XR4i 1983

Link to comment
Share on other sites

Noe spesielt forsjell på disse vangene på stasjonsvogn kontra sedan da? :)

det er jeg litt usikker på egentlig. Håpa egentlig noen her inne visste noe om det :)

mulig det er noe lengde forskjell eller noe? 

Tror disse er veldig vanskelig å få tak i nye. Etter bøyen og bakover er den helt rett, så her er den jo lett å knekke selv evt. få en blikkenslager til å knekke en kanal for deg.

Jeg mekka mine selv

 

007_9.jpg

008_9.jpg

002_8.jpg

har leita en god stund, så begynner å skjønne at de ikke er så lett å få fatt på lenger :P men det hadde vært det greieste, med tanke på at jeg ikke har egen garasje og er avhengi av å låne andre sin eller ta det etter arbeidstid og evt i helga på jobben, så er det litt begrensa tid også :/

 

men det der så jo ut som blei veldig bra, hvor tjukt stål brukte du?

Ford sierra CLX 2.0l stv
Ford sierra XR4i 1983

Link to comment
Share on other sites

Ja nei for ser da veldig lik ut de so er på sedan vertfall på desse bilda her :-) å jeg kjøpte en ny slik vange til min tidligere i år:-) pluss den som denne møter å går frem til ca under baksetet en plass:) hovudvangen med alle festene til bakstilling å slikt. Var ikke vanskelig å få tak da vertfall.. bil xtra kjøpte jeg mine, de bruker veng/klokker*** eller va de kaller seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Da er ny rammevang sveiset inn, var nødt til å lappe litt bak rammevangen og foran i tillegg.
Men nå er den klar for sommern :))
skal få lagt inn noen bilder etterhvært.

  • Like 1

Ford sierra CLX 2.0l stv
Ford sierra XR4i 1983

Link to comment
Share on other sites

Som dere ser var den gammle vangen helt spist opp.. Måtte også lappe litt før vangen og en plate bak vangen som også var full av hull.. Pussa ned og smurte opp med Brunox på resten av overflate rusta bak der og tok på to-komp. Grunning og lakk før jeg tectylerte og sprayet linolje basert olje inn i vangen.

Etter mye kål og tilpassing ble det ganske greit det her.3c46564f52581222cbe5857d080999ff.jpg5d0b94eb7fa694d3a50146066067cae3.jpg58c98c6899e94345cdefc863866a05cc.jpg528eb514543bf5b1fbb4f7a035960120.jpge038ebc754150a78b65b20776a487703.jpg

 

Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk

  • Like 3

Ford sierra CLX 2.0l stv
Ford sierra XR4i 1983

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...