Jump to content

Ikke trykk i bremser Transit


GATEBILmag

Recommended Posts

Hei
Har nettopp byttet en caliper bak og et bremserør foran på en 2007 Transit varebil.

Skulle til med luting, men får rett og slett ikke noe trykk i systemet hverken med bil i gang eller ikke. Minker heller ikke på væske, og nippelen spruter bittelitt luft de tre første omgangene, så går det rett og slett tomt og ingenting skjer.
Bilen har stått veldig lenge (5-6mnd).

Noen ideer?
Bremsekraftforsterker?

Link to comment
Share on other sites

skjønte jeg rett her, at d kommer kunn litt luft ut å så skjer d ikke noe mer ?
har du tilgang på en skikkeli bremselufter da eller lufter du på gammelmåten ?
du må aldri trå pedalen i dørken på en "gammel" bil da kan du rive pakningene i masterpumpa.
men la nippelen være åpen å pumpe litt sakte på pedalen halvveis inn å så slepper du opp, venter litt å gjør samme på nytt å se om du får ut lufta

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

skjønte jeg rett her, at d kommer kunn litt luft ut å så skjer d ikke noe mer ?

har du tilgang på en skikkeli bremselufter da eller lufter du på gammelmåten ?

du må aldri trå pedalen i dørken på en "gammel" bil da kan du rive pakningene i masterpumpa.

men la nippelen være åpen å pumpe litt sakte på pedalen halvveis inn å så slepper du opp, venter litt å gjør samme på nytt å se om du får ut lufta

Når jeg startet luftingen, som jeg gjør på gamlemåten, så kom det litt luft. Etter tre fire ganger, så er det tomt for luft også. Pedalen har nok dessverre gått i bunn ja. Har prøvd å la nippelen stå åpen og tråkke på pedalen, men det skjer ingenting da heller. Kan det være hovedsylinderen? Ellers så hørte jeg noen snakke om lastventil? Hvor sitter isf denne, og kan det være noe?

Link to comment
Share on other sites

lasteventilen sitter bak over bakakslingen en plass som regel.

du kan ha kverka pakningene i hovedsylinderen ja

Okei.

 

Er det så at man lufter på vanlig måte, bare med lasteventilen åpen?

 

Hvis ikke det hjelper, så får jeg bare bytte sylinderen tenker jeg. Takk for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...