AEWE Posted March 14, 2017 Posted March 14, 2017 (edited) Hei, ny på forumet her etter kjøp av en fin sierra. Desverre stoppet den for meg i vinter. Sierraen stoppet for meg på vei til jobb, og etter en rask sjekk i motorrommet ser jeg at en ledning fra + på batt. er svidd tvers av. Alt av intrumentlys osv. ble slukket ved bruddet. For å kunne feilsøke litt, koblet jeg ledningen til batteriet igjen. alt av elektronikk i kupeen virker, men har ingen gnist. Coilen får strøm. Motoren drar rundt.Kan nevne at bilen har vært lagret i mange år.Noen som har en idè om hva neste steg i feilsøkingen kan være? -Andrè Edited March 14, 2017 by AEWE
Sierrakaren Posted March 15, 2017 Posted March 15, 2017 Kan ver coilen som er goddan eller rotor eller fordelerlokk, evt tennpluggledninger Nåverende biler: 91 Ford Sierra stv doch 90 Ford Sierra Cosworth 4x4 09 Ford mondeo duratec
xr4ti Posted March 16, 2017 Posted March 16, 2017 Kan ver coilen som er goddan eller rotor eller fordelerlokk, evt tennpluggledningerDet kan nok være men neppe det som er grunn til at hovedstrømskablen "brant" av. Jeg ville funnet grunnen til hvorfor hovedstrømskablen brant av for så å finne ut hva konsekvensen av overledningen har blitt.Er det en gassermotror så har vel denne en tenningshjerne som kan ha tatt skade også. Det samme om det er en injectionmotor.
AEWE Posted March 16, 2017 Author Posted March 16, 2017 Gassermotor ja, elektronisk styrt tenning, så her er det litt sensorer på gasser og div elektrisk.
xr4ti Posted March 16, 2017 Posted March 16, 2017 Sikkert noen her inne som har en slik "hjerne" liggende.Har du sjekket at jordingsforbindelsene er hele eller kabelene fra dynamo og starter er hele? Synes hele greia høres ut som en kortsluttning.
Recommended Posts