Jump to content

Mondeo MK3 - Webasto funker ikke


JimLaugen

Recommended Posts

Hei!

 

Kjøpte for ett lite år siden en Mk3 2.0TDCI, kjempegod bil vi har vært fornøyd med.

Men har hele vinter forbannet meg over at det tar mange mil før den blir ordentlig driftsvarm.. selv med papp i fronten.

 

Jekket opp bilen her på lørdag, skulle sjekke noen deler som skulle byttes ut før jeg bestilte de.

 

Første som lyser opp under er jo en Webasto, som ser spiller ny ut, framsto helt ubrukt.

Sikringer og alt er hele å pene.

 

Men, den funker ikke.

 

Det jeg mistenker er at tidligere eiere har vist at den var deffekt, og prøvd å reparert siden den så helt ny ut, men gitt opp.

 

Er det noe kjente feiler med disse?

Enkel måte å feilsøke?

Har lest meg fram til at det kan tyvkobles å koble knapp på den, men hvilke ledninger skal klippes?

 

------------

EDIT


"Du demonterer frontgrillen, og da sitter sensor nede til høyre(venstre når du står foran). Den er kun til varmer ja, påvirker ikke temp til instrument. 

Ang tvangskjøring, så kan du gjøre det med å "jumpe" kontakten til tempsensor. Bruk en ledningsstump el. Da går den konstant."

 

Fant dette i ett gammelt innlegg fra Hoelracing.. å at den følere kun er for dieselvarmeren, så det vil jo også si at det er den føleren jeg må trikse med for å koble ut\inn med bryter tipper jeg :)

 

Å søke på google er ikke det samme som FMCN tydeligvis :P

Edited by JimLaugen

Mondeo MK4 - MY14

Mondeo Mk3 - MY03

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker kun Ford sin ids, andre kan jeg ikke svare på. Får pirat kopier av ids, med programvare, kabel og "signal boks" Den er helt lik den vi bruker, norsk tekst og de fleste muligheter, eneste man kan ikke knytte de opp mot Ford, for oppdateringer

Link to comment
Share on other sites

Med det samme vi er så godt i gang, hvilken feilkodeleser er greit å ha selv til mondeo? både mk3 å mk4

 

ELM327-enhet med bryter og USB-kabel til pc er vel det mest stabile. Bryteren brukes for å bytte mellom high/medium speed.

 

Jeg har kjøpt herfra, den fungerer for meg, både med Forscan og ELMConfig: http://www.spanglefi...p?pageid=516992

 

De har også bluetooth-versjon for pc/android også (eller wifi-versjon for Apple).

 

Mener på at det var driverne i CP210x_Windows_Drivers.zip jeg installerte for å få aktivert kabelen. Jeg lastet ned fra http://www.silabs.co...dge-vcp-drivers (Download VCP (5.3 MB) (Default))

 

SW:

Forscan er toppers for feilkodeutlesning/sletting, tvungen partikkelfilter-regenerering og interne tester. ELMConfig kan brukes for å gjøre diverse konfigureringer.

 

Verifiser at du får kommunisert via Forscan før du prøver ELMConfig.

 

ELMConfig og Forscan laster du ned fra Internett. Versjon ELMConfig_v0.2.13b virker stabilt for meg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...