Jump to content

spm ang utbytting av foringer i forstilling


wrfrak

Recommended Posts

hei driver å bytter foringene i forstillingen på granada mk1 og på  foringen til rammevange foran  så er det en gummi skive/foring mellom travers og kaross.  og denne har smuldret opp på ene siden. altså ikke selve foringen . men i midten etter foring og  mellom travers og karosseri

spørsmålet mitt er da; er denne skiven/foringen nødvendig? er det slik originalt? eller er dette noe noen før meg har satt på selv av en eller annen grunn? 

For denne skiva ellr hva jeg skal kalle det fulgte jo ikke med når jeg kjøpte nye foringer og kan heller ikke finne noe slik på motomobil.de  og rep. bøker til granada mk1 og 2.   har den no betydning?

Edited by wrfrak
Link to comment
Share on other sites

nei den ser den ikke der, så kan hende det er noe tidligere eier selv har satt på.. dem sitter liksom i mellom vange og kaross, altså helt i fronten på øverste bilde på  foring nr 3 , visst det var noe bedre forklart

Link to comment
Share on other sites

Kan jo være at en tidligere eier har lagt i mellom skiven for å kompansere noe slark. Om ikke Ford har det på sine sprengskisser så skal det nok ikke være noe skive der. Men bare så det er nevnt, jeg er ingen Granada-guru.

Link to comment
Share on other sites

Kan jo være at en tidligere eier har lagt i mellom skiven for å kompansere noe slark. Om ikke Ford har det på sine sprengskisser så skal det nok ikke være noe skive der. Men bare så det er nevnt, jeg er ingen Granada-guru.

det jeg tror og,

visst det hadde vært no som var orginalt så ville jeg jo tro det var noe form for dele nr eller lignende på den. noe jeg ikke kan se.

Ikke ser jeg helt hva slags nytte den kan ha eller, da senter hullet er såppas stort slik at den blir presset ut når man strammer til bolten gjennom vangen og karross.. men tusen takk for svar, kan ta et bilde av den så det blir litt lettere å forstå hva jeg snakker om :nerd: 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...