Jump to content

Manglende oppdateringer av kart etc.


JoarV

Recommended Posts

Ford burde hatt bedre service i fht. oppdateringer av kartversjoner.

Slik har det vært i over ti år nå.

Derfor må man bruke egen GPS fra TomTom eller Garmin for at en har en oppdatert GPS. I tillegg får man tilgang til fotobokser.

Nå leveres nye Ford biler med SYNC3. Men ingen oppdateringer ligger inne der etter 2015.

Nå har Ford inngått avtale med TomTom for levering av biler med oppdaterte kart.

Men det er ingen info fra Ford til oss Ford-eiere!

 

 

Jeg sendte en melding til Ford Norge i går kveld angående manglende kartoppdateringer, og fikk følgende tilbakemelding i dag:

 

"Hei. Jeg skal videreformidle dine innspill. Det kommer mer informasjon om kartoppdateringer nærmere sommeren. Sync3 støtter også Apple Carplay hvis du har en Iphone 5 eller nyere. Da kan du også bruke kartfunksjonen der inntil videre. Beklager at jeg ikke kan være mer presis. Mvh Ford Norge."

Edited by JoarV
Link to comment
Share on other sites

Men vil ikke navigasjon ha ca 97% av alle veier inne? Når kommuner osv endrer navn og nye veier bygges må du regne med at det tar litt tid før de blir kartlagt på din navigasjon. Ser at det kan være en prøvelse men sånn er det fortsatt. Navien i bilen er litt mer avansert enn tomtom i ruta men gidder ikke gå inn på detaljer på det nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

PROBLEMET ER FORELØPIG LØST.!

l løpet av helga, har vi kjørt 45 mil tur/retur til en konfirmasjon.

Før turen startet, fant jeg ut hvordan man får brukt appen til TomTom "Go mobile" opp imot NAVI.

Jeg lastet inn appen til min mobil(gratis), oppgraderte mobilen og kartet for Scandinavia, og fant adressene vi skulle til i løpet av helga.

TomTom oppgraderer kartene minst en gang pr. uke, og gjør dem tilgjengelig fra egen app. til nedlasting og installasjon.

Søkte opp adressen vi skulle til via mobilen.

Koblet mobilen til NAVI via Bluetooth, og klikket på tegn bak adressa i "Kontakter".

Skriv adressa, og trykk "søk". Klikket så "lagre" eller "Velg som destinasjon" på NAVI.

Adressa blir lagret inn under "Favoritter" og "Nylige reisemål" på NAVI.

Det neste nå blir å se om rutevalg kan gjøres "Via" ønskede veier.

Ellers må man ha Sync3. Jeg har mobil med OS fra androide. Jeg vet ikke om andre OS kan brukes.

God tur!

Edited by JoarV
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...