Jump to content

Engine Malfunction Mondeo 2.0 tdci 09 mod - feilkode P2138


Figur8

Recommended Posts

Hei! Jeg har problem med "Engine Malfunction" som dukker opp i Convers etter jeg starter bilen (kommer etter noen sekunder). Jeg har hatt problemet første gang for ca. 6 mnd. siden, og igjen nå. Til å begynne med, så hjalp det å slette feilkodene på bilen, men nå "hjelper" det ikke lengre. Feilkodene ble i først slettet av Ford verkstedet fordi det lå så mange der at det var vanskelig å identifisere feilen, og jeg skulle komme tilbake når feilen gjentok seg. Det har den nå gjort, og nå hjelper det som sagt ikke å slette feilkoden mer. Bilen fungerer normalt, utenom at cruise kontroll ikke kan brukes, og jeg synes den har litt snodig gange til tider.

 

Men jeg har en sak som jeg kan slette/ lese ut koder med selv her, så jeg har testet litt selv. (jeg betaler ikke 800,-  for at verkstedet skal slette koder en gang til) Koden som kommer er P2138, noe som spores til "Trottle Pedal Sensor" (TPS).

 

Så kommer det store spørsmålet, er det flere som har hatt dette problemet, og hvilken del ble skiftet. Evt. også ca. pris. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...