Jump to content

Hei.


Jørgen-72

Recommended Posts

Vurderer fortsatt kjøp av Mondeo mk3. Motoren det er snakk om 2.0 liter diesel, 131 hk. Denne bilen er nærmest den jeg vil ha, sjekk gjerne ut denne bilen med finn.no kode; 74755893. Akkurat denne har det utstyret jeg er ute etter. Men mitt spørsmål er da angående kilometerstand. Den har gått 200.000, dette blir min første diesel bil. Når service heftet er fulgt opp, er 200.000 km mye for en slik Mondeo?

 

Håper noen kan gi råd.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Finnannonse 74755893 er en 2008-modell, så det er MK4. Disse motorene kan fint gå 350000km hvis de får oljeskift etc som de skal ha. Rust er vel det man må passe litt på hvis man skal ha den i flere år framover.

 

Merk at registerreim/vannpumpe må byttes på denne ved 200000km. En ekstra utgift som også kan dukke opp etterhvert er utslitt dobbeltmassesvinghjul og/eller clutch. Hvis bilen brukes hovedsaklig til småkjøring så kan tett partikkelfilter også bli en utgift.

Link to comment
Share on other sites

Registerrem/vannpumpe må byttes ut ja. Taķk for tips. Ta med det i prisvurderingen. Angående partikkelfilter; lønner det seg og kjøre noen litt lengre turer i måneden? Takk for svar.

 

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...