Jump to content

Motorfeil MK4 2.0 tdci -08 mod


MrMyreng

Recommended Posts

Lurte på om noen av dere har vært borti samme feil som jeg har.

Og eller evnt vet hva det kan være.

 

Kjørte fra Alta til Trondheim og tilbake i helgen typ 2900km. Skal også sies at det regnet som om det sku være syndefloden som var på gang stort sett hele veien

Bilen fungerte perfekt nesten hjem , Men 140 km hjemmefra stoppet jeg for å fylle diesel og når jeg startet begynte motorlampa og lyse og fikk opp feilmelding om motorfeil.

Bilden gikk da ikke over 2000 omdreininger. Fikk haltet meg hjem og leverte bilen på verksted dagen etterpå.

De sa det var feilmeldinger på dieselpartikkelfilteret ( ikke Merke verksted ) .

Skiftet dieselpartikkelfilter for ca 6mnd siden med tilhørende slanger, fikk feilmeding om motorfeil når jeg hadde feil på den men motorlampa lyste ikke og bilen gikk ikke i nødmodus.

 

så nu e æ litt rådlaus e jo ikke super rimelig å ha bilen på verksted når dæm ikke skjønner ka som e feil .

 

Noen ideer ?

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Visst man skifet filteret, så må man nullstille opplæringsverdien til differansetrykk sensor, denne sensor ryker også av og til. Vi har heller ikke byttet mangen filter, men en del sensorer

Regner med at de har gjort dette , filteret , føleren og slangepakken ble skiftet på merkeverksted :) , takk for tips skal videreformiddle dette til verksted

Link to comment
Share on other sites

Vel æ vet at Ford e bra men at det reparerte seg selv visste æ ikke , idag når æ sku kjøre ut å kjøpe lunsj så lyste verken motorlampa og det kom ingen feilmelding på motorfeil .

Kan det være noe så enkelt som fukt i en eller annen kontakt ?

 

Hørte også at en med samme modell hadde fått opp motorfeil lampa og bil hadde gått i nødmodus av at han hadde fyllt diesel i svergie , hadde visstnok skjedd 2 ganger ?

Synes dette hørtes lite sannsynlig ut ?

Link to comment
Share on other sites

Ja ja vaska nu bilen litt grundig i går ( ikke Motorvask ) trur du ikke det poppa opp motorfeil igjen :(

Med nødmodus å full pakke , kan den være allergisk mot vann ? ha ha

Kanskje æ må kjøpe en kartong WD40 å gå bananas .

 

Nei for prøve å få lest av feilkoder kanskje man blir klokere .

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Skiftet dieselbiler på 04 mondeo 2,0dci,bilen går i nødmodus 2-3 gg på 8 km,alt virker ellers, spes v forbikj da napper d til,jeg må slå av tenning fyre så går det greit 1/2 time til, holdt på litt nå bytta dieselfilter bilen gikk 5 mil så gikk den i modus 2× veit at fan 2dreford j har problem m for tusen år sida hadde j en Sierra stv, som j måtte alltid ha m en xtra hjerne til motorstyring hver gg vi kjørte mer enn 5 .mil m daua den , holder nå liksom , blir vel høgger sånn gidder j ikke ha det, kjøpte på finn for 3,4 mnd siden, vært på service, aldri tull' bytta reistrammer reim osv reima ser pretty fillete ut, og reimstrammern er fillat

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...