Jump to content

Ford Focus 2011 Mk2 batteri Silver Calcium


RstS2

Recommended Posts

Hei

 

Burde/må ett batteri bytte være ett silver calcium 590A fra Ford eller går det greit med andre batterier så lenge det er calcium?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har lest litt rundt og ser at Ford Smart charge system ikke liker IKKE calcium batterie osv( brenner komponenter)

 

Er det best og bare bestille på Ford eller går det på bilrekvisita sjapper bare det er silver calcium og 590A?

Ladet batteriet her forrige uke og da var det ganske lavt , fikk ladet opp, men nå har den stått siden fredags morgen og i dag var den helt død... og ikke mulig og lade..

 

 

Takk

Edited by RstS2
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke lest det du beskriver, forstår det slik at både calcium/calcium og silver/calcium fungerer greit. Byttet selv ut det originale Motorcraft calcium/calcium batteriet med et silver/calcium fra Biltema for vel 5 år siden, på min 2005 Focus, fungerer glimrende enda.

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

For info til andre så blei det til at jeg byttet til ett orginalt Ford Silver Calciumbatteri med økt effekt til 700A

Ford ga meg beskjed at dette var anbefalt til min bil og var dette dem brukte og bytte til når dem hadde batteri bytte selv.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...