Jump to content

Ford Nord-Amerika viser frem sin plan for år 2020 i dag.


and

Recommended Posts

Her er 2020 planen. https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2018/03/15/ford-readies-north-americas-freshest-lineup-by-2020.html

 

CUV og SUV tar over for personbilen. Kan ikke si jeg jubler for den trenden.

Batteri, hybrid, bildeling, og alt det der som ungdommen og gamlingene i dag liker å bruke penger på blir det mer av.

Mye tekst og info så vet ikke hvor jeg skal begynne så les selv.

 

Men skal jeg plukke mine favorittbiter så blir det:

Helt ny Transit med 4G LTE i 2019. Helt ny kan tolkes på mange måter, og den ferdige modellen blir kanskje ikke for Europa heller.

Men varebil er litt meg så Transit er kult.

Fortsettelse med Econoline cutaway selv etter 2020.

 

Sniktitten på Bronco! :o Hvor spennende er ikke det?

Reservehjul på bakdøren/støtfangeren, og hvor svære er ikke det som ser ut som dekkdiameteren eller skjermbuene?

Blir det 2 eller 4 dører? Akselavstanden ser ikke så altfor lang ut.

Her er referansen mer Jeep Wrangler enn asfalt SUVen til mor.

 

cq5dam.web.881.495.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ser ikke ut som det blir plass til noe statskasse der baksete skal være.

Typisk lizzom at bilprodusentene ikke tenker på det norske markedet. :lol:

Her må samferdselministeren ta grep. Snarest mulig få i gang en høring så rekker vi en løsning før lansering 2020.

UK og Danmark har jo Fiesta som varebil. Da klarer vi det også.

Små varebiler hadde vi i gamle dager på 80tallet før de fant opp grønne skilt, helvegg, blending av bakre sideruter, og andre misunnelsehindre.

#Visomikketrengernoebaksete

Link to comment
Share on other sites

Men hva om taket blir avtagbart? Hallo Thor Holm Plastvarefabrikk!

Er ikke første gang det er blit støpt ting og tang i Norge for å lage en norsk varebil. Campo/L200 plan til crewcab, og tak til Niva er eksempler på det. Da gjenstår bare 140cm i lengden.

 

Nå som alle Everest med ny grillryktene er parkert for godt så er Wrangler noe å se på.

2018 JL Wrangler er bare noen måneder gammel i USA med mye nytt, og bedre enn den forrige JK. https://www.jeep.com/wrangler.html

3.6L V6 285Hk/352Nm er standardmotor. 2L 4sylinder turbo 268Hk/400Nm er ekstrautstyr.

Toppmodellen Rubicon har 33"! Det er opp 1" fra 32" på JK. 285/70-17x7,5". Det er samme dekkdim som Ranger Raptor.

Hengervekten er 900kg på 2dørs, og 1500kg på 4dørs Unlimited.

 

Brosjyre JL Wrangler https://www.jeep.com/content/dam/fca-brands/na/jeep/en_us/global/pdf/brochure/Jeep_Wrangler_JL_Reveal_Brochure_2018.pdf

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er den korte versjonen av Bronco som gir meg mest glede i denne 2020planen.

Det er også mest sannsynlig den utgaven som ikke blir noen Norgesmodell.

 

Men det er også lovet en mindre SUV med vekt på offroadegenskaper. Det er kult. Her er sniktittbilde fra Ford.

Jo mer offroadegenskaper jo mindre Norgesmodell blir det. Fordi pris.

Her på berget holder det ofte med FWD eller simpleste 4wdsystem så lenge man sitter "høyt".

 

1521143883658.jpg

 

Og her er kanskje modellen allerede under testing i Fiestaforkledning? https://www.motor1.com/news/237099/baby-bronco-test-mule/

Skjøtet på lengden ved C-stolpen, JDM breddere, og 5 bolter i felgen er hint nok til at dette ikke blir noen fremtidig Fiesta XC/Allrad/Outback.

 

Får håpe Jeep Renegade Trailhawk er referansen så det også blir lavgir å få. https://www.jeep.com/2018/renegade.html

Er nok av små CUV og SUV med hard sportfjæring laget for de som vil sitte "høyt" i rushtrafikken.

 

Jeg derimot er så gammel at jeg har ønsket at Focus kom med 4wd siden 1998 fordi jeg fortsatt er så ung at hofta ikke låser seg når jeg setter meg ned i en bil.

Tror ikke jeg tør å vedde stort på 4wd til Focus Mk4 med denne 2020strategien om å satse på CUV og SUV?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Lille Bronco er vist på høstens forhandlerkonferanse i USA.

Lille Bronco, og ikke Bronco fordi jeg ser en skygge på det midterste bildet. En skygge som ikke passer. En skygge som ligner på noe annet vi har sett formen av tidligere i denne tråden.

Med 18" og 19" felger med tilhørende lavprofil asfaltdekk som er trenden som gjelder nybilhallene på disse små CUVene så kjører Lille Bronco sin egen vei avbildet med en seriøs hjulpakke som tåler en fortauskant eller to.  Såpass seriøs at dette blir nok ikke noe "Norgesbil"

 

https://www.off-road.com/blog/2018/11/13/photos-of-2020-ford-bronco-leak-from-dealer-meeting/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...