Jump to content

Noen som har peil på 1.6 PSA-motoren?


xr4ti

Recommended Posts

Har en kompis med en 2006 Volvo V50 1,6D, PSA-motor med 138k KM som fikk plutselig en kraftig rasle/skrape-lyd foran på motoren. Høres ut som om det kommer fra registeret, akkurat som slakk kjedestrammer men det er vel reim på disse motorene, eller?

Tror neppe det er ulyd fra løpehjul eller agregater. Noen som kjenner til dette?

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

Får rive det fra hverandre og se hva jeg finner. Merkelig lyd og den hørtes ut som å komme mer undre del av motoren enn øvre hvor sekundærkjedet er!

Mulig at det kan være noe med et aggregat eller løpehjul selv om lyden ikke høres slik ut men det var før jeg viste hvordan registeret er bygget opp. Disse har vel frihjul på dynamoen ?

Link to comment
Share on other sites

Nedre reimskive er også en kjent feil på disse så sjekk det uten multireima på før du demonterer større ting.

  • Like 2

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nedre reimskive er også en kjent feil på disse så sjekk det uten multireima på før du demonterer større ting.

Full pott til deg. Nedre reimhjul har delaminert seg. Så det med en gang jeg fikk den inn i verkstedet. Lyste med en lommelykt og da så jeg det svevde metallspon i nederste området av motoren når den gikk på tomgang.

Takk for alle tips.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...