Jump to content

Transit Connect ST Mk2. Eller hvorfor kan ikke USA lære seg manuell?


and

Recommended Posts

For hadde de alle kunnet kjøre manuell der borte så hadde denne kanskje blitt noe av? For Connect er kun automat der.

 

Dette er en lavkost modell å bringe til markedet, men det går ikke uten salg i Nord-Amerika da vi i Europa blir pisket på rådhustorget om vi blir sett rullende i en slik gigantisk miljøkatastrofe av en varebil. Derfor fikk vi ikke noe 1.5L Ecoboost da 1.6L motoren ble avløst, men kun en 1L.

 

Eksos i midten kunne være ekstrautstyr så det blir hengerfeste når det først er en varebil.

En ST med norsk varebilavgift er jo en Norgesfolkebilfavoritt Edition eller er det bare en and Edition?

 

Nok et eksempel på at noen bare liker å kjøre, mens jeg hadde lett ofret buksa for å kikke under bilen.

Eller hva med en pansersprett?

Velvetdash, og en Focus RS mk1 diss er eksempler nok på at man ikke skal tro alt man hører for Connect X-press Mk1 var og er feit.

Prøvde forgjeves å finne ut mer om bakfjærløsningen til Connect X-press den gang i 2003. Men ingen "biljournalister" bryr seg om noe slikt. Eneste jeg klarte var å finne at bakfjærene var en one off customlaget i Tyrkia. Så for vel tro det.

 

Senkefjær og dempere skulle vært i Ford ekstrautstyrskatalogen, og over disk til Connect Mk1.

7 år senere så blir jeg igjen minnet på dette da Connect Mk1 lanseres i USA.

Man lanserer ikke bil i USA uten at den samme året må innom SEMA.

Så H&R får oppdraget, og leverer varene så det holder! Eller bare nesten for dette understellet dukker aldri opp i H&R katalogen.

Fikk heller aldri noe svar når jeg spurte hvor det ble av. Dette er en eurospek sendt til USA da den korte Mk1 ikke ble solgt i USA.

http://www.hrsprings.com/projects/detail/hr-transit-connect-project

 

X-press og ST i samme snutt. ST er en kveldsjobb i Belgia og ikke Tyskland i følge kommentarfeltet.

Skal også være et kuttet ST dash, men må være kutta bort mye for det ser ut som på Connect.

 

Wait... Ford Built A Focus RS Van? | Carfection

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...