Jump to content

2019 Hennessey VelociRaptor Ford Ranger.


and

Recommended Posts

8 år med å ta F-150 Raptor til det neste nivå gjør at Hennessey har troen på å lage en Ranger.

Ranger Raptor kommer ikke til USA så da må man selv ta saken i egne hender.

 

2019 Hennessey VelociRaptor Ranger blir din for $64,950. Eller $19,950 om du har en Ranger fra før.

 

2.3L motoren får seg en boost fra 270hk til 350hk/6000rpm.

Nm følger på fra 420 orginale til nye 522NM/3800rpm..

Blir fine 0-60 mph: 6.1 sekunder mot orginale 7.4 sekunder.

 

4" hevet på fjæringen pluss 2" til pga de større 285/70-17 hjulene som er samme størrelse som Ranger Raptor.

Gjør den 6" høyere enn en standard Ranger.

 

Kanskje litt overkill på eksteriøret, men den 2.3L Ecoboosten har potensiale. Synd vi bare får 2L med diesel her til lands.

 

http://hennesseyperformance.com/vehicles/ford/2019-ford-ranger/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
2.3L motoren får seg en boost fra 270hk til 350hk/6000rpm.

Nm følger på fra 420 orginale til nye 522NM/3800rpm.

Blir fine 0-60 mph: 6.1 sekunder mot orginale 7.4 sekunder.

Nr 1 av 500 stykk for år 2019 står nå ferdig bygget. Og tallene er enda bedre!

 

360hk/5600rpm

596Nm/3800rpm.

0-60 mph er nå 4.9 sekunder.

1/4 mile: 13.9 sekunder/162.5 kmt vs. orginal 15.2 sekunder/146.4 kmt)

 

Den ble enda finere på bilde enn som konsepttegning. Er ikke alltid det er tilfellet. Så bra er det.

En drøss med flotte bilder å se her http://hennesseyperformance.com/2019-hennessey-velociraptor-ranger-now-in-production/

 

Orginal F-150 Raptor vs. VelociRaptor Ranger.

Det skiller 90hk og ca 500kg. 35" vs 33" hjul er det også.

 

2019 Hennessey VelociRaptor Ranger vs 2019 Ford Raptor Drag Race

Link to comment
Share on other sites

 

2019 Hennessey VelociRaptor Ranger Chassis Dyno Testing

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da var en snutt på ferdig bil lagt ut. Denne er fin.

 

2019 VelociRaptor Ranger By Hennessey Performance
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Utenfor Nord-Amerkia så kan du velge en million dieselmotorversjoner i nye 2L, gamle 2.2L og 3.2L for de leveres fortsatt til markeder som ikke bryr seg om siste nytt i Euro 6. Men 2.3L er kun for Nord-Amerika. Spørs om det hadde solgt så mye i Europa med alt dette gnålet om drivstofforbruk? Jeg hadde ikke hatt noe i mot å tanke blyfri på Ranger.

 

Fotoalbum med store bilder her om snutten ikke er nok http://hennesseyperformance.com/2020-hennessey-velociraptor-ranger-off-road-photos/

 

Shell Rotella Gas Truck - The Official Motor Oil of Hennessey Trucks & SUV's

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...