Jump to content

chip Escort RsTurbo 87 mod.


RsTurboTaule

Recommended Posts

hvis du skrur ut den skruen der mellom bensinfordeleren og mengeplata så skal det være en 3mm umbrako-skru nede i der igjen som du skal justere på.....

 

grunninnstillinga er vistnok sånn at når du kommer til et punkt hvor turtallet verken øker eller synker så er den bra.....

 

har ikke prøvd dette selv, så anbefaller at du måler avgassen din :)

 

og det er veldig lite som skal til under justering, på min så var det i underkant av en kvart omdreining fra 0.14 til 2.05 i CO :)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

når jeg gir gass smeller det ett smell etter den har kuttet trykket,og holder jeg gassen kommer det en slags hyle lyd... turtallet går sakte oppover....

 

man ser ikke den umbraco skruen da.. er bare dytte den nedi og kjenne etter. ellers så må du se å få åpnet det opp og få satt i den skruen der

Link to comment
Share on other sites

er ikke noe umbraco skrue på denne her jeg har liggendes løs... hvorfor d?

kun en skrue ...

hvorfor er denne forskjellig fra den andre jeg hadde på da? skruen stikker mer opp uten "sylinderen" rundt hvis du skjønner.. tar vekk skruen er det bare ett hull der... stikker ett tynt skrujern nedi ,og da treffer jeg bare armen til luftspjeldet...

Edited by RsTurboTaule

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

hva som gjør at turboslangen vrenger seg når den kommer opp i 4-5000rpm når jeg gir full gass på tomgang da? virker som om den får ett slags vaakum....

dette er den slangen som dumpen står på... har ikke dump ventilen koblet til...

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

hadde noe av det samme symptomet på bilen min engang, med da fikk jeg ikke startet bilen engang....problemet var at måleplata i LMM hadde slått seg fast i venturie-hullet! måtte slå den løs med et hammerskaft, hehe...

 

ellers høres det jo ut som om det kan være noe som blokkerer luftveien et sted, sjekk at alt går greit og at det ikke ligger noen papir-dotter eller filler eller noe et sted inne i slangene.... :)

 

har du hatt dette problemet hele tiden eller har det nettopp kommet?

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Bare for å ha avklart det en gang for alle, det finnes to utgaver av LMM, en med denne berømte umbracoskruen, og en annen med en enkel vanlig skrue du skrur på for å endre CO'en. Regner med det er sistnevnte du har Taule ;)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...