Jump to content

Webasto feilmelding


Hoffman

Recommended Posts

Hei.

Jeg får feilmelding om at webastoen ikke starter pga lav batterispenning. "Park heater not started. Low battery state of charge" 

Batteriet er nytt, kun 3 måneder gammelt, ladet over natten og jeg måler nå en hvilespenning på 12,7 Volt. Altså samsvarer ikke feilmeldingen med tilstanden til batteriet. Bilen er en 2016-modell.

Noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, grcossie skrev:

Ble batterisensor nullstilt ved batteri skifte?

Takk for svar. Det vet jeg ikke om ble gjort. Batteriet ble byttet på garantien, dagen før jeg kjøpte bilen, i september. Har brukt webastoen jevnlig i høst og vinter, samt vært påpasselig med å lade batteriet. Rart at denne feilmeldingen dukker opp nå, burde den ikke da dukket opp ved tidligere bruk også? Hva tenker du?

Link to comment
Share on other sites

Kan fungere, når det er varmere i været og forbruket ikke blir like stort. Når man skifter batteri, så skal man lade det til 100% er ca 75% uladet nye org batteri,  så skal batterisensor nullstilles ved skift av batteriet. Stikk innom en Ford forhandler, få tatt en batteritest. Da får du svar om det er en skikkelig opplading og nullstilling av sensor, som må til. 

Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, grcossie skrev:

Kan fungere, når det er varmere i været og forbruket ikke blir like stort. Når man skifter batteri, så skal man lade det til 100% er ca 75% uladet nye org batteri,  så skal batterisensor nullstilles ved skift av batteriet. Stikk innom en Ford forhandler, få tatt en batteritest. Da får du svar om det er en skikkelig opplading og nullstilling av sensor, som må til. 

Skal ringe Ford i morgen å høre, så stikker jeg innom verksted i løpet av mandagen. Tusen takk for at du tar deg tid til å svare, setter stor pris på det. Skal gi tilbakemelding når problemet er løst. 🙂

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
På 29.12.2019 den 22.43, Hoffman skrev:

Skal ringe Ford i morgen å høre, så stikker jeg innom verksted i løpet av mandagen. Tusen takk for at du tar deg tid til å svare, setter stor pris på det. Skal gi tilbakemelding når problemet er løst. 🙂

Har fått samme feilmelding. Ladet batteriet, men webastoen vil fortsatt ikke slå seg på - feilmelding dukker opp fortsatt. Hva gjorde verkstedet? 

Edited by M-ford
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...