Count Posted October 15, 2003 Posted October 15, 2003 Jeg har ei fresh og overhalt MT75 kasse fra en 2,9 som jeg skal sette inn i 24v cosworthen min. Kassa er fra 89 og jeg mistenker den for å ha elektronisk speedometerføler. Cosworthen min har vaieroverføring.Er det noen som er sikre på hvilke gearkasser som kom med mekanisk(vaier) og hvilke som kom med elektronisk? Hvordan kan jeg da få bygd om bilen min til å takle elektronisk speedometer? Bytte speedometeret? Er motorstyringa avhengig av å få noen signaler om dette? hva med kjørecomputeren? gjennomsnittshastigheten? Wingdude?! Aner du råd? 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
WingDude Posted October 15, 2003 Posted October 15, 2003 Hmm, ikke ofte jeg er borti slikt, men ofte kan det være snakk om både wire og elektronisk, og har man kjørecomputer kan du nok få litt trøbbel.Hva er det orginalt på aut.kassa di da ? Er vel ikke noe wire der ?Firmaer som speedometerservice har kanskje en løsning på slikt som dette :?:
Count Posted October 15, 2003 Author Posted October 15, 2003 originalt er det wire. Denne går rett opp til speedometeret. Ikke innom noe sted. Jeg innbiller meg (og HÅPER) at kjørecomputeren henter info annenstedsfra, wiren på den nåværende kassa mi er nemlig defekt, men kjørecomputeren funker som bare det. Kanskje denne henter info fra en annen plass på kassa? :?: Spent på dette altså. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
WingDude Posted October 15, 2003 Posted October 15, 2003 Har du ikke koblings-skjema da, det må vel kunne stå noe der ?
Count Posted October 16, 2003 Author Posted October 16, 2003 Tenkte på det jeg og...Skal titte i Haynesboka når jeg kommer hjem. Har den ikke for hånden. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Recommended Posts