OleLalas Posted September 14, 2020 Posted September 14, 2020 Lurer på hvor lett ett hjul skal rulle. Skal bremseskiver ligge helt fri fra skiven eller vil klossene ligge å subbe litt ? Mondeo mk4 2009, bak..
grcossie Posted September 14, 2020 Posted September 14, 2020 Subber litt, men du skal kunne snurre fart på hjulet. Visst du skifter klosser, så er det viktig å snu stempelet rett, slik at tappen på klossen treffer i sporet på stempelet. Ellers kan det være håndbrems vire eller håndbremsarm på caliper, som henger
OleLalas Posted September 14, 2020 Author Posted September 14, 2020 3 minutter siden, grcossie skrev: Subber litt, men du skal kunne snurre fart på hjulet. Visst du skifter klosser, så er det viktig å snu stempelet rett, slik at tappen på klossen treffer i sporet på stempelet. Ellers kan det være håndbrems vire eller håndbremsarm på caliper, som henger Ok . Subber litt hos meg , men ikke mye motstand når jeg snurrer. Var helt uten motstand rett etter at stempelet var skrudd tilbake. Tenkte på om pakningen/ tetteringen inne i stempelet bør skiftes og / eller stempelet skiftes/renses/ smøres. Ser ikke noe spor på klossene jeg har kjøpt fra Thansen.
grcossie Posted September 15, 2020 Posted September 15, 2020 Er ikke alle klosser, som har tapp på baksiden. Gikk det tregt å skru stempla inn?
OleLalas Posted September 15, 2020 Author Posted September 15, 2020 Ja. Har ødelagt støvhette/ pakning. Måtte smøre for å løsne. Må ses på på nytt snart.
Recommended Posts