Jump to content

Ford mondeo 2008 2.0 130hk Motorhavari


Kimmie

Recommended Posts

Heia. Til dere som har litt peiling på ford her...

Har en bil med havari på motor. Er en 2.0 med 130hk. Er det samme motor på 2.0 116, 130 og 140. Tenkte å kjøpe en motor fra høggeri å sett inn... men finner kun 140hk til fornufti pris som har vært med automatgir.  Motorkode AZBA

Hvordan vill det vær å bruke en motor fra manuell gir til automatgirkasse??

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg har en 140hk så kjenner jeg ikke til om mk4 2-liter med 116, 130 eller 140 hk har fysiske forskjeller som kompresjonsforhold, dyser og sensorer men selve blokken er etter hva jeg har forstått lik på alle 2-litere i denne perioden. Antall hk er vel ofte kun programmeringen. Om du finner en fysisk lik motor og setter over alt av deler som er utvendig fra den gamle motoren inkl dyser og sensorer så burde det var "turn key". Motoren er den samme om det er manuell eller automat vil jeg anta, har aldri vært borti at det er forskjell på det men noen påmonterte deler er forskjellig som svinghjul etc. Er jo flere enn Ford som brukte denne 2-liter PSA-motoren så det er mulig å finne fra franske eller svenske biler også.

En oversikt over motorkoder Ford Mondeo Diesel Engine Codes, Find Yours Here | Ideal Engines & Gearboxes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...