Jump to content

Feilkode P0406 EGR sensor A high


Fireprint

Recommended Posts

Hei! Jeg har noen spørsmål jeg håpet noen her kunne hjelpe meg med.

fikk feilmelding P0406, ok egr et sted tett tenkte jeg. Ser at slangen fra luftfilterboks til motor har sprekk, håper det er problemet, bytter denne men samme feil. Ok da er det rens av sensorer sin tur. Tar av den ved luftfilteret, renser og gjør det samme med den som står på intercooler venstre side. Fortsatt P0406 når jeg får turtall over 1500.. greit, da kjøper jeg inn den elektroniske delen av egr (høyre side øverst) og når jeg setter den nye på vrir jeg om pendelen som er på motstykket og dette beveger seg helt fritt. .. Setter inn den nye elektroniske delen av egr..samme irriterende pip.. feilkode P0406.

skrur da av alt fra intercooler og sjekker etter hull etc, ingenting ser ut til å være feil.

Er det noen som kan være snill å hjelpe meg med hva som kan gjøres som neste steg?? Jeg begynner bli rimelig forbannet hver gang det piper P0406 å eneste jeg ser som mulig feil er at egr delen som sitter helt bak klint til veggen er tett.. men da ville vel ikke pendelen flyttet fint på seg?

hjelp mottas med aller største takk 😅

bildet viser gule streker på hva jeg har byttet eller sjekket, og er helt strøkene nå..

ED18F703-ED39-4E8C-878F-1B45D5612E4F.jpeg

A9DB5985-4E39-4FC0-993F-195958BB7D74.jpeg

Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, skrev grcossie:

Nullstilte du egr ventilsens verdier etter skift av den elektriske delen ?

Jeg er egentlig datamann så skru på bil er litt nytt.

men jeg kom på for en halvtimes tid siden at jeg kan slette feilkode fra kodeleseren. Da gjorde jeg dette og nå kommer det ikke lenger opp 0406

men dette bilde.. og nå er jeg redd jeg har ødelagt mer enn jeg har reparert! 😅

Glemte å stramme til minus Polen og tror noe av det er dette.. men legger ved feilkodene og et snap av hva som skjer live

8D4D5885-CE12-42DA-A795-8C82B241BC77.png

3E6E814B-5844-4472-B544-7784E4AA1958.png

BF862AA2-604C-4B56-BDB5-518B3E87BB33.png

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, skrev grcossie:

Har du prøvd ¨å slette disse en gang til ? Du skal også nullstille opplæringsverdien til egr, ved skift, ikke bare slette feilkoden

Er dette den delen hvor jeg setter pluss og minus sammen (uten at minus er koblet på selvsagt) og så la bilen stå med nøkkel i steg to i 15 sek etter at den har stått med pluss og minus i 20 min? 😅

 

takk for at du hjelper til her!.. helt svett av hele bilen og feilmeldinger 😅

Link to comment
Share on other sites

Har nå resatt både feilmeldinger etc.. prøvde å ruse motoren men ved 3000rpm slår limp mode inn..

Da kom de siste feilmeldingene som sist og jeg er tilbake til start.. 

så da starter egr fjerning og rens må til som et forsøk..

legger ved bilder etc her i tilfelle noen fler skal gjøre denne jobben.. for dette har jeg ikke funnet noe spesielt om.

så får vi bare se om det er riktig..

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, skrev Fireprint:

Er dette den delen hvor jeg setter pluss og minus sammen (uten at minus er koblet på selvsagt) og så la bilen stå med nøkkel i steg to i 15 sek etter at den har stått med pluss og minus i 20 min? 😅

 

takk for at du hjelper til her!.. helt svett av hele bilen og feilmeldinger 😅

Du sletter kam minne på den måten, men litt usikker på om opplæringsverdien blir nullstilt. Bruker dataen til det

Link to comment
Share on other sites

52 minutter siden, skrev grcossie:

Du sletter kam minne på den måten, men litt usikker på om opplæringsverdien blir nullstilt. Bruker dataen til det

Ok, da har jeg gjort det meste.. nå går del etter del av også satser jeg på at egr manifoil er av i løpet av morgen dagen klar for rens! 😅

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...