Jump to content

Problemer med Ford Transit 2.4 TDCi RWD (103 KW / 140 HK) 2010mod


Karmøy

Recommended Posts

FORD Transit Mk6 Flatvogn lastebil/Chassis (V347, V348) 2.4 TDCi RWD

Hei. 

Opplevde noge lite spennende i går 🙂 , familien var på bobiltur over på østlandet "OSLO". Var nedom marinaen på Lysaker, stod pakert med bilen på tomgang, vips så stoppet den. Skrudde av tenning og på igjen og bilen startet fint, vi kjørte opp til Bogstad kamping, alt normalt. Så i går kveld 14.10.21 så fant vi ut at vi skulle komme oss hjemover til vestlandet. Startet opp og sjekket ut av kampingen. Bilen har jaget litt på tomgang siden vi kjøpte denne bobilen, men den har fungert fint. Vi hadde kanskje kjørt 5 min så stoppet den igjen, startet med en gang. dette hendte vel 5-6 ganger. Hver gang startet den fint igjen. Når eg kjørte på 5 - 6 giret så stoppet den ikke. Vi valgte og peise på og komme oss hjemover :). Etter drammen ingen problem men holdt RPM ikke over 3300-3500. Stoppet en gang før fjellet og ruste motoren et par ganger, da stoppet den, igjen startet fint. I morges så startet eg den men den stoppet med en gang og igjen startet som den gjorde i går :). 

Eg jobber som maskinsjef og har skrudd ganske mye i mitt liv, men greit og få feedback fra andre som kanskje har opplevd det samme :).

Noen ute der som har opplevd det samme :) Skiftet / overhalte dere høytrykspumpe (diselpumpe) ?

Koblet på computeren i dag og det eneste som var stored der var Turbo / supercharger overboost condition CODE P0234. Bilen er kjørt ca 112 000 km. Men føler ikke denne alarmen er problemet til at bilen bare kutter ut (uvilkårlig som å skrue av en lysbryter :) ).....

  • Høytrykksensorsele er åpen eller kortsluttet ? Ikke sjekket enda
  • Boost trykksensor krets dårlig elektrisk tilkobling ? Ikke sjekket enda 
  • EGR Ikke sjekket 
  • Defekt boosttrykkssensor ? Ikke sjekket enda 
  • Defekt Turbo/Superlader (Turbo lader er ok, bilen drar meget godt ingen indikasjon på noe galt her )
  • Motor over temperatur (NEI)
  • Fuel pumpe (Har noen erfart at denne kutter, motoren jager som sagt mye på tomgang, men har enda ikke sjekket pumpe) Når en gir lit RPM ca 1000++ så jager ikke motoren.
  • Defekt knock -sensor (KS)

 

MVH
Trond Mannes

Edited by and
Flyttet tråden til Transitavdelingen i forumet.
Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, skrev grcossie:

Får du lest av innsugs temp iat sensor verdi ? De kan lage en del krøll på Transit

Hei den er normal, ser ikke noe galt på noen verdier foruten at fuel pressure jager litt. Ingen aktive alarmer på PC når jeg kobler meg til. Men oppdaget en alarm i bilens panel som eg ikke har sett før jeg lekte meg i dag :). Når motoren stoppet så fikk eg opp Water in fuel i panelet i bilen, eg får sjekke ut dette først :). Skal vel ikke se bort fra at det kanskje har fått noe dårlig diesel på en av bunkringene langs kysten :). Får sjekke det ut først så trur jeg at jeg hopper på fuel pumpa etterpå (Kanskje)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...