Jump to content

Noen som har greie på motstander og ohm? IVDC system på Mondeo.


xr4ti

Recommended Posts

Har byttet ut mine elektroniske styrte dempere på mk4 Mondeoen med vanlige dempere. Får da selvfølgelig opp feilmelding og slik skal det være, men dette kan manipuleres med en motstand i følge det store internettet. Måler en motstand på 4,8-5,0 ohm mellom stikkene på demperenes tilkoblinger hvilket stemmer med det jeg har funnet på nettet. Mitt spørsmål er da, kan man bare sette en motstand på 5 ohm mellom de to ledningene fra bilens styringssystem og man er good to go?

image.png.122e71069bc01ffe3c56a5160edbed47.png

Kan jeg bruke en slik effektmotstand på 6ohm/50w?  Lumen 50w Motstand - NorgesLys Om det er 12V og en motstand på 5ohm så blir vel effekten 12V/5ohm=2,4A*12V=28,8w men en slik 6ohm gir 12V/6ohm=2A*12V=24w Eller er jeg helt på jordet her nå, kan den ene ohmén fortsatt gi meg feilkode?????

Ser at noen bruker kun en lyspære som de lodder inn og taper rundt og det fungere hvis nok. Ja jeg vet jeg kan kappe av ventilene på de elektroniske demperene og plugge inn de så er alt ok men tenkte å prøve meg litt i elektronikkens verden.

Edited by xr4ti
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...