Jump to content

Sinosmart android media-enhet Mondeo MK4


audun-eg

Recommended Posts

Kjøpt fra Aliexpress. Leveringstid ca. en mnd. Dette er selvsagt Kina-vare, men i det store og hele, synes jeg enheten leverer bra. Jeg postet i Mondeo-underforumet at jeg ikke får synca klokka over can bus, men har rapportert inn dette, og vi får se om det kommer en fiks for det. Jeg tviler... Hovedproblemet med det, er at jeg ikke får brukt programmeringsfunksjonen for Webastoen, men jeg har i hvert fall fortsatt mulighet til å starte den manuelt. Det er dog litt tungvint å måtte gå ut i blien for å starte parkeringsvarmeren. Hadde bilen hatt fjernkontroll for Webasto, hadde det sikkert vært veldig greit.

Ellers hadde jeg Sony-stereoen fra før, så jeg hadde ikke navigasjon (annet enn på telefonen). Det har jeg nå. Egen GPS-antenne fulgte med. Wifi-antenne også. Alt i alt var alle kabler, multikoblinger og slikt godt tilpasset, så det var egentlig ganske plug & play. Måtte ta ut ramma til original stereo, og originalt panel for klimakontroll måtte være plugget og gjemmes bak enheten.

Volum opp og ned på ratt funker, spor-skip funker, BT-tilkobling til enhet funker og svar-legg på bryterne funker. Voice-kontroll funker ikke (eller jeg har i hvert fall ikke fått stilt den inn...), men den er jo søppel på MK4 uansett, og en funksjon jeg aldri har brukt. Lydkvalitet på handsfree telefonsamtaler, er nok noe dårligere enn originalt på tross av at jeg har montert medfølgende ekstern mikrofon ved siden av der den originale er montert. Dvs. jeg opplever lydkvalitet på den som snakker til meg som bedre, men det sies at når jeg snakker, er lyden ikke helt optimal, men de hører hva jeg sier.

Lydmessig ellers, er det lite å utsette. Den grafiske eq'en har enormt med innstillingsmuligheter, og hvis man går inn i fabrikkinnstillinger og øker max-power på forsterker, så oppleves den ikke dårligere enn Sony-radioen. 

Ellers finner ikke enheten min trofaste gamle iPod classic når jeg kobler i USB-port, men man strømmer jo musikk nå til dags. Alle apper man kan få til Android OS kan installeres. 

Litt av utfordringen er nok at jeg har iPhone, men phone-link/mirroring funker, selv om det ikke er optimalt med iPhone. Da er det bedre å koble opp via BT (musikkstreaming og trådløs overføring av telefonsamtaler funker da), og heller bruke apper som Spotify, Tidal, NRK radio o.l for avspilling av musikk/radio, og laste inn Google Maps for navi.

Jeg hadde ettermarkeds trådløst ryggekamera montert, men det har jeg ikke fått til å funke. Det har forsåvidt heller ikke funka etter at jeg nylig bytta telefon, men enheten har tilkobling for kamera, så det skal være mulig. Jeg får se på det hvis jeg kjøper campingvogn igjen.

Det er nok en del muligheter jeg ikke har funnet ut av, men alt i alt, er jeg fornøyd. Den gir i alle fall den gamle kjerra et litt mer moderne preg innvendig. 🙂

51985340104_0f2fb03946_b.jpg

51985607365_d1ee14e7ba_b.jpg

51985607385_9d7155f4b1_b.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...