Jump to content

Bluetooth Module Mondeo Titanium MK4 2012


Fordium

Recommended Posts

Hei.

Jeg prøver meg på et spørsmål angående Mondeo Titanium mk4 2012.

Jeg har en utgave som er importert fra Tyskland men jeg kjøpte den i norge. Dette medfører at jeg har en bluetooth modul med tysk programmvare instalert.

Når du prøver å oppdatere bluetooth modulen med USB. så velger den den tyske oppdateringen å al tale meldinger som at du er tilkobla bluetooth er på tysk, men talestyringen er på engelsk. De jeg lurer på om noen har peiling på er om du kan oppdatere BT. modulen via  forscan obd2 å tvinge den til å instalere en oppdatering med et annet språk? Via usb så kan man kun oppdatere til nyere oppdatering, og siden jeg allerede har den nyeste så kan jeg derfor ikke legge inn en ny oppdatering med et annet språk. Derfor spør jeg om noen vet om jeg kan få til en oppdatering via  forscan obd2 ? Om noen også vet om en video på youtube.

 

Vet noen om Talestyringen til bilstereoen noen gang  kom på norsk eller svensk eller kun engelsk?

Jeg vet at språket på i skjermen mellom turteller å speedometer kun kom med svensk  språk og aldri norsk noe jeg synes er rart.

Talestyring er at du sier FM2 så går den til FM2
 

Helst kun svar fra folk som kan hjelpe meg å ikke folk som bare vil skravle.

Edited by Fordium
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Takk. Jeg skal fortelle deg hva jeg så langt har funnet ut.

Stemme styring som er i bluetooth modulen bruker opp til 5 minutter etter at du har skrud på radioen til stemme data er lastet inn.

Mondeo mk4 kom kun med svensk språk å ikke norsk. Jeg kan velge mellom noen språk der engelsk er det beste valget.

Jeg har lastet ned Bluetooth modul software oppdatering som inneholder flere språk. Om modulen du har i bilen er tysk så blir tysk lagt in eller mullti språk.

Systemet i bilen er 100% avhengig av at usb pen å ny oppdaterings filer  er riktig etter det bilen krever siden det ikke er noen meny der du ser innholdet på minnepenn å kan velge. kun om minnepenn inneholder musikk som mp3.  

Jeg åpna bluetooth modul software oppdaterings fila i tekstbehandlings program i windows å så at det sto volvo. jeg vet at denne mk4 mondeo platformen er volvo etter de jeg har lest.

Blind sone varsler modulen som sitter inni støtfanger bak koster ca. 10,000 kr. per stk. å de er 2 stk. på bilen. Det sitter også en styre enhet under hanske rommet. lett for at antenne delen med en del elektronikk som fitter i støtfangeren bli ødelagt siden de konstant blir ned spruta.

Det er lit mye støy inni bilen som dekk støy og annen type støy. lit irriterende å uakseptabelt siden min bil er en en Mondeo mk4 titanium som er en relativt  høy modell å utstyrs utgave bil. Hadde dette vært en VW polo så skulle jeg ikke sakt så mye.

Etter å ha godt fra en Subaru Forester 2006 med halogen front lys til Ford Mondeo med xenon å halogen så ble jeg litt skuffet! syns ikke mondeoen hadde bedre lys nei. På mondeo mk4 med kun halogen pærer så har jeg lest at de har fot litt kritikk for at de ikke lyser så bra som de burde. Ikke bli overrasket om frontlyset på en mondeo mk4 er utett å tar inn vann. halogen utgaven av frontlyset  sleit litt med dette.

Ford Mondeo mk4 titanium 2011 er en fin bil som er god å kjøre. men bilen har noen billige, dumme å ikke så elegante løsninger på ting, punkter

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...