Jump to content

Ulyd Ford kuga


Senjamann

Recommended Posts

Når jeg kjører blir det en ulyd å vibrasjon . Jekka opp bilen , satte på 4 bukker , lette den gå i 5 gir. Ble en slik ulyd og veldig risting . Stoppa motoren og prøvde igjen , da var lyden svakere. Når clutchen er inne ingen lyd , er det mass svinghjul som er feil med

Link to comment
Share on other sites

Det var voldsomt. Som oftest når svinghjulet er def, så blir det vibrasjon og lyd på tomgang og ved fullt pådrag på 3gir, da man har mest moment. På min egen var det kunn ved pådrag. Ble den slik plutselig eller hardet gradvis blitt værre ? Stor sannsynlighet for at det er svinghjul

 

Link to comment
Share on other sites

Hei , ved kjøring ved pådrag er det en sån rar lyd , og den er forskjell hva slags gir man bruke. Jeg satte den på bukka og starta den i 4 gear kom den lyden plutselig , jeg stoppa og starta den da var den mindre lyd men vibrasjon i bilen og motor

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, skrev Senjamann:

Må nok ned med girkassa , på AUTODOC var det stor pris forskjell mellom Lukas og sachs svinghjul . Vet ikke om det er lurt å kjøpe billig.

Både lucas og sachs er kjente merker, så bør gå bra. Har bare brukt Ford sine. Skift og clutch og slavesylinder, kan og være lurt å ta med simmering bak svinghjul, da den pleier å svette litt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...