Jump to content

FORD FOCUS 2013 - ABS OG MOTOR PROBLEMER


Ford Focus 2013

Recommended Posts

Hei:)

Jeg har en Ford Focus Turnier III 2013 model med 125Hp Bensin.

I løpet av vinteren slo ABS lampa seg på og denne slår seg av og på som det passer seg.
Når denne lyser så er det stort tap av motor kraft og økt bensin forbruk. Akkurat som en dau bil uten turbo, skjer det ikke stort når man trykker på pedalen.

Bilen har også begynt å fjuske i blandt og her om dagen slo den seg bare av under kjøring.

Bilen har autopark, city stop, bakkestarts assistanse og antispinn/Anti skrens, men alle disse tingene slutter å fungere når denne lampa lyser. Jeg har prøvd å gå inn å slå av og på i innstillingene på bilen men det fungerer heller ikke.

Jeg gjorde litt undersøkelser på nett og ser at flere har opplevd lignende, og at hvis ABS sensoren er ute av drift så påviker det flere ting på bilen. Men jeg tenkte før jeg går til innkjøp av nye ABS sensorer så ville jeg høre her om noen har noen gode tanker, råd og ideer til dette problemet? Evig takknemmelig for hjelp! :)

Mvh.
Tor André W.

IMG_9723.PNG

Link to comment
Share on other sites

Med feil på bakre abs sensorer, så kan det hende den ikke starter og, vært borti flere tilfele av det. Les av feilkoder og se hva som står der før du gjør noe mer. Esp, city stopp bakkeass og de der funksjonene bruker også abs signal og vil ikke virke visst det ligger feil i abs

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...