Guest sierra_xr Posted July 8, 2005 Posted July 8, 2005 bilen er en sierra xr4x4 og problemet er som følger: eg kjørte ned til butikken for å handle, når eg kommer ut igjen og starter opp, så begynner motoren å tikke.... det fortsatte den med til eg kom opp igjen til jebben... og eg lurer på om noen her har peiling på kadet eventuelt kan være som er dårlig eller har røket!? takker for alle svar
Leo Posted July 8, 2005 Posted July 8, 2005 Høy tikking/kakling, svak lyd, rask takt, sakte, følger turtallet, bytta olje, peila olje, veldig varm? Må gi oss litt å gå på Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest sierra_xr Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 ja det var forholdsvis høy tikking, den fulgte turtallet, eg har bytta olje og oljefilter for noen kilometer siden. men det eer ikke det for det hendte før det også, den var ikkje så veldig varm nei. hadde bare kjørt ca 1kilometer ned rolig kjøring.... når eg kom ut igjen og skulle starte opp etter jobb, var bilen fin igjen. tikkingen hadde forsvunnet. men det kommer sånn innimellom, men forsvinner like raskt som oftest. men som sagt følger det turtallet. eg hørte litt på motoren mens det holdt på en gang. høres ut som det kommer fra høyre toppdeksel...
D.Toft Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 kan være løse deler rundt ventilene eller no i den dur..
Guest JvhCossie Posted July 13, 2005 Posted July 13, 2005 Kan ha kommet noe humbug i olja di som har tetta igjen oljekanalen... når du stoppa forsvant denne ned i bunnpanna di og ble borte.... Sil olja di og ha den på igjen så slipper du nok dette....
Recommended Posts