Jump to content

plutselig tikking

Recommended Posts

Guest sierra_xr
Posted

bilen er en sierra xr4x4 og problemet er som følger: eg kjørte ned til butikken for å handle, når eg kommer ut igjen og starter opp, så begynner motoren å tikke.... det fortsatte den med til eg kom opp igjen til jebben... og eg lurer på om noen her har peiling på kadet eventuelt kan være som er dårlig eller har røket!?

takker for alle svar

Posted

Høy tikking/kakling, svak lyd, rask takt, sakte, følger turtallet, bytta olje, peila olje, veldig varm? Må gi oss litt å gå på :)

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Guest sierra_xr
Posted

ja det var forholdsvis høy tikking, den fulgte turtallet, eg har bytta olje og oljefilter for noen kilometer siden. men det eer ikke det for det hendte før det også, den var ikkje så veldig varm nei. hadde bare kjørt ca 1kilometer ned rolig kjøring.... når eg kom ut igjen og skulle starte opp etter jobb, var bilen fin igjen. tikkingen hadde forsvunnet. men det kommer sånn innimellom, men forsvinner like raskt som oftest. men som sagt følger det turtallet. eg hørte litt på motoren mens det holdt på en gang. høres ut som det kommer fra høyre toppdeksel...

Guest JvhCossie
Posted

Kan ha kommet noe humbug i olja di som har tetta igjen oljekanalen... når du stoppa forsvant denne ned i bunnpanna di og ble borte.... :) Sil olja di og ha den på igjen så slipper du nok dette....